Hej jag heter Cecilia och jag är en moppare

Första dagen på Katedral idag. Ingen av dem jag kände (Moa, Rickard, Victoria) hamnade i min klass, så det är lite halvläskigt men va fan. Jag klarar mig nog. Men idag fick vi inget ordentligt "prat-tillfälle", så det blir nog roligare imorgon. Pendlingen känns helt okej än så länge, utom väldigt tidiga mornar. Något som däremot inte känns okej, är mitt schema: 8.00 varje dag, mina tidigaste dagar är 15.20 (måndag o fredag), 15.30 onsdag, 16.00 torsdag och 17.40 på tisdag! TJUGO I SEX, alltså! Helt jäkla stört, bara för att jag ska ha en "privat" sånglektion i 40 minuter..! Dessutom har jag en 4 h lång håltimme på torsdagar :/ (Jag vet... Jag kommer att dö :S )
Min klass heter iaf MoP 1b, o den består av ca 30 elever från hela Skaraborg. Större delen är tjejer, o endel av dem verkar riktigt trevliga. Eller det verkar så iaf... :P Possitiva saker med linjen är att vi tillbringar hälften av tiden i musikhuset Music Factory, o så äter vi restaurangmat som lunch två dagar i veckan :) I musikhuset får jag ju så klart göra en av de saker jag tycker om mest i hela världen, dvs sjunga o hålla på med musik :) Så det är asnice! Sedan är lärarna relativt unga, o de flesta är riktigt grymma :) Så jag tror att jag överlever det här iaf! Det måste jag. Dessutom har jag o Moa bestämt oss för att vi ska söka till både elevrådet och Octo Puellae, en tjejkör på åtta pers. Det är riktigt svårt att komma med där pga att de är så få + att det är lite av en musikskola, men vi ska försöka :) Förresten så söker de en andra alt, o jag är ju sopran, så.. jag har nog ingen chans :P Men jag ska söka ändå xP Ciao!


Jag - en moppare

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0