Julhelg & mellandagar

En hel vecka har gått sedan min senaste uppdatering. Dåligt, dåligt. Men jag har faktiskt haft fullt upp :)
Julafton började med att jag fick kila runt i hela huset för att följa en riktigt tunn, knappt synlig, sytråd för att komma fram till min första julklapp... Hejja traditioner! ;P Efter det käkade hela familjen julfrukost, o sen kom tomten. :)
Under hela julhelgen fick jag bla en världskarta (som jag önskat mig. Vill pricka ut vart jag har varit :)), en undervattensengångskamera (till Thailand! :)), pengar o en vintersemester till Åre med hela familjen + Linnéa! :) Så jag kommer tillbringa stötrre delen av resten av lovet snowboardåkandes där uppe :D
Under julaftonseftermiddagen o -kvällen var vi hos farmor o farfar; med hela släkten på pappas sida. Juldagen tillbringades hos mormor o morfar; med hela släkten på mammas sida. En jul med släkten med andra ord, men det var mysigt :) På juldagskvällen var vi dessutom o sjöng i Valstads kyrka; o jag sjöng O Helga Natt. Det gick riktigt, riktigt bra faktiskt :) Jag trodde inte det innan, eftersom jag var ganska förkyld o så, men efteråt kändes det som om det var ganska så uppskattat (o det är ju alltd skoj).
På annandagen var jag bara hemma o slappade heeeela dagen. Gôttgôtt. fast lite julröjande blev det allt..
Den 27:e kom Tind hit för att hälsa på (på bilden har hon målade ögon på ögonlocken), o dagen efter bagav vi oss till Gbg för att träffa Klara :) Vi sov över natt där, o så träffade vi Klaras isländska kompis Arndis också :)
När lördagen sedan blev lunchtid, började vi att vakna till där uppe på Klaras vind, o en timme senare tog jag o Tind bussen in till innerstan för att shoppa klart de sista grejjorna inför nyår. Stressigt, men det fick gå. Kl 16 tog vi sedan tåget hem, o så skiljdes vi åt. Jag behövde dock inte vara ensam, för söta Julia hängde med hem :) Egentligen hade vi planerat o se Da Vinci Koden (den e ju sååå bra!!), men vi kände att vi ville prata ist. Det va skönt o prata med Julia. Som alltid. Julia är bäst på o prata förstår ni :)
Efter att min sköning hade åkt hem kom jag o tänka på en sak: Nu har det gått en hel termin, alltså typ 1/6 av hela gymnasietiden. O det känns som om jag inte alls tappat mina gamla vänner så som jag var rädd för att jag skulle göra. O nu har jag insett att jag antagligen aldrig kommer o göra det heller. Ni är helt enkelt för bra, o bra vänner, de tappar man inte, inte bara så där! <3

Kärlek

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0