Trädet

Torsdagen var som sagt väldigt mysig :)
Vid 12.40 avgick bussen mot Ulricehamn från gamla Konsum i stan, inte från busstationen... Givetvis hade lilla jag fattat fel, så mamma fick jaga bussen typ halvvägs ut till Luttra. O glad var hon inte. Men busschauffören var faktikt typ dum i huvudet..! Han bara måste ha sett oss i mammas bil, för vi körde tutandes o blinkandes tätt, tätt efter... Jag hatar sådana busschaufförer!! Deras jobb är ju faktiskt att ta upp de som vill åka med...
Väl i Trädet hos farmor o farfar blev jag o Mitchen bjudna på plättar.. c(: Mycket gott, så klart! Sedan var det dags att åka med farfar (o min farbror) ut till skogen i Dalum för att hugga granen då va. O vi traskade runt ett ganska bra tag innan vi hittade den perfekta, men det var det värt :) Efter det fikade vi med glögg o farmors hemmagjorda pepparkakor i farfars mysiga lilla hus där; överbelamrat med prydnadssaker à la loppisar o ensligt beläget strax intill tre st dammar. Myyyys! <3
När vi sedan kom hem till farmor igen hade hon förberett fika, men det hann vi tyvärr inte va med på; vi var nämligen tvugna att skynda oss för att hinna med bussen. Synd, men nödvändigt.
Det var hur som helst väldigt skoj hos farfar, det var dessutom ett bra tag sedan jag träffade honom ordentligt.
                                      
Dagens tanke: Farmor & farfar är ballast <3
Kärlek


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0