Ännu en dag förbi

Lördags:
För varje dag som går blir jag bara mer och mer stressad; det är ju så mycket man ska hinna med under sommaren! Sova i båten, festa med vännerna, tälta, åka wakeboard, göra massa impulsiva och spontana grejjer och mycket, mycket mer... Hur fan ska man hinna med allt det om molnen hela tiden envisas med att stoppa solen från att tränga igenom dem? En sak jag stör mig abnormt mycket på är när alla pratar om hur dålig den här sommaren har varit. Är, för helvete, ÄR! Det är ju faktiskt nästan en hel månad kvar tills skolan börjar igen. Någon som känner som jag? Ja, men tänkte väl det! Så s-l-u-t-a-s-t-r-e-s-s-a-m-i-g-! Som pappa sa "Än har jag inte gett upp hoppet. Det är ju faktiskt några veckor kvar av semestern än!" Tack pappa.

Nu har jag precis käkat middag uppe i lusthuset med mamma o pappa o min farbror o hans fru. Där satt de o pimplade vin o baileys, utan att bjuda stackars mig. Så jag bara lyssnade på allt detta prat om vin, golf o dåligt väder. Detta en lördagskväll. Och visst. Jämfört med Afrikas svältande barn är det väl inte särskilt synd om mig. Men jag hade ju hoppats på en billig restresa till Frankrike, bo i den största sviten på ett känt lysxhotell precis vid havet i Saint Tropez (för dagen skulle det så klart inte kosta mer än en hundring per natt...) och bada i min nya Missoni-bikini (som jag givetvis fått hemskickad tillsammans med en bukett liljor av en hemlig beundrare, dagen före avresan...) samtidigt som jag skulle njuta av den underbara solen. Så blev det ju inte riktigt...

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0