Första dagen

När klockan slog 10.11 lämnade jag, Charles & Linnéa Falköpings station denna torsdagsförmiddag. Min väska var som vanligt alldeles för tung. På tåget mellan Örebro och Borlänge träffade vi Jesper (som sålde fika). Försökte få en bild på honom, men jag vet inte om han typ hade ångest för sin "uniform" lr ngt, för han smet iväg för att käka så fort han fick syn på kameran :P När vi sedan kom fram till efterlängtade Borlänge gjorde vi oss i ordning lite grann, och sedan gick vi till The Sounds spelning. Där träffade vi Sofie, Matilda, LisaLinda, Malin och Martin :) Jag och Sofie lyckades ta oss riktigt långt fram, jag stod tom näst längst fram. Jag tyckte att The Sounds klarade sig fint live, och deras musik är riktigt cool :) Det tyckte nog resten av publiken också, för det var ett jävla tryck där framme vid staketet. Det stod hur många säkerhetsvakter som helst och gav folk vatten, eller drog upp dem från publikhavet när de höll på att svimma. Ett tag drogs det upp flera personer varje minut, några var riktigt illa däran. Då var Maja tvungen att be publiken att lugna ner sig lite.. :P Fast det var en sak jag tänkte på. Jag trodde att Maja var snyggare, än vad hon var... Hon hade väldigt maskulina drag i ansiktet, och hennes utstrålning kändes lite för självsäker ibland på något sätt. Men trots det tycker jag att hon är riktigt ball. Hon hade förresten på sig ett par riktigt härliga midjeshorts från Tiger, om jag inte tar fel. Jävligt snygga var de iaf :)

    

Efter The Sounds gick jag och Sofie vidare till scen 2 för att gunga lite till Damien Rice. Jag kunde typ bara en låt, så det var väl inte så där jätteskoj, men han sjöng och spelade fint :) Sedan lallade vi tillbaka till scen 1 igen, där Backyard Babies nu kommit igång. Inte min musiksmak, men man måste ju ha sett dem, liksom. När klockan sedan slog 23.15 var det dags att spana in Hammerfall! Med en riktigt grym ljusshow var de absolut värda att ägna några minuter. Men, samtidigt gjorde jag mitt största misstag under festivalen. Jag visste nämligen inte att scen 7 var en inomhusscen, så jag ställde mig inte i kö i tid. Och gissa vem det var jag skulle se? Jo, Lasse Lindh :'( En av de typ 6 artisterna jag lyssnar mest på. Så det var jävligt surt att missa honom. Men, jag & Sofie gick till hotellet och deppade, och när vi sedan gick ut igen var vi betydligt gladare... Då lyssnade vi lite på Anna Ternheim, men sket i Melody Club. Vi hade nämligen hört att det var fullt där också. Nu efteråt tror jag att det var ett falskt rykte, men Linnéa sa att de inte var alls bra live. Sångarens röst svek, tydligen.
Jaja, när klockan närmade sig halv två begav vi oss mot campingen, och jag kan inte säga det för många gånger: Tack, gode Gud, för att vi valde att bo på hotell...!
                                               


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0