Tredje dagen

Lördagen startade även den med en lång och härlig sovmorgon :) Efter den bar det av till först Snook, och sedan Stefan Sundström. Snook höll verkligen energin uppe på scen, och vi (jag & Linnéa) hade turen att få se en av de få låtarna vi kan. Jag pratar förstås om Mr Cool :P Sedan gick vi till scen 1, där Stefan höll på att skräna. Haha, kan ju inte påstå att jag tyckte han var ngt vidare att ha, men man måste ju ha sett lite av den gamla gubben iaf.
                                         
När klockan sedan var 18 gick vi iväg till Jason Mraz spelning. Han var också riktigt cool på scen stundtals, höll på och gjorde massa roliga ljud och så där. I mitten började det dock bli aningen långtradigt; det enda man väntade på var ju att I'm Yours skulle spelas! Och, tyvärr så visade det sig att Jason var smartare än Sahara Hotnights, för han spelade sin största hitlåt sist. Med andra ord hade han en jäkligt stor publik hela konserten igenom.
Efter det spanade jag in The Waterboys, Kristian Anttila och Nationalteatern. Tyckte tyvärr inte att någon av dem var så där jätte bra, men det var nog ganska stort att The Waterboys spelade, tror jag. De är nog ganska kända, om jag inte fattat fel. Efter det gick vi och käkade lunch på Scandic Hotel. Det visade sig att även Timbuktu och Snook hade valt att käka där :)
                                                        
När klockan sedan började närma sig 22 började vi att gå mot... LARS WINNERBÄCKs spelning! :) Förstår verkligen inte varför de festivalansvariga valde att hålla detta hemligt, det hade ju säkert dragit minst typ 2000 pers till! Men hur som helst, det gjorde de, och fatta vi blev lyckliga när vi fick reda på att det var han som var TBA :D Tyvärr han jag bara lyssna på typ en låt, för han spelade samtidigt som Sugarplum Fairy. Hade tänkt gå mot dem vid 22.30, men så var Winnerbäck sen, så han gick inte in på scenen förrän två minuter över halv! Baggig som jag blev, skyndade jag mig mot Sugarplum när första låten var spelad. Men jag insåg att det ändå var tur att jag valde att se Winnerbäck först, för det fanns skitmånga som inte ens kommit in pga av platsbrist. Han hade fått en alldeles för liten scen.
Väl på väg mot Sugarplum hörde jag hur riffet till låten She spelades, och jag hoppades, hoppades, hoppades att det var förspelet! Det var det också :) Så med lite tur i oturen fick jag se både Winnerbäck och min favoritlåt + extranummren med Sugarplum :)
                                   
Efter de söta Borlängepojkarna gick jag för att kolla in Iggy & The Stooges. Det visade sig att de sög totalt. En gammal rock-gubbe med äcklig mage och hållning som en anka, gick runt på scenen och ropade "fuck" stup i kvarten. En stor besvikelse för min del, så jag gick och lyssnade på nån låt med Timbuktu & Damn! istället. Sedan bar det av mot Maria McKee (du vet, hon "Ohhhh, show me heaven!"), som jag också hade höga tankar om. Hon hade förvandlats till en överviktig kvinna i 40-årsåldern i typ svarta Esmeralda-kläder , med långt, svart, stripigt hår och ett minst sagt kraftigt vibrato. Inget vidare hon heller.
När klockan sedan var 00.30 kom dock min räddning. Festivalens sista konsert skulle visa sig bli en av de bästa. The Ark skulle nämligen spela :) Och visst blev det en mäktig show. Ola Salo såg till att hålla igång publiken riktigt ordentligt, och det var banne mig ingen liten publik. Men det bästa av allt var att de bara spelade sina allra största hits, dem som alla kan! Så det var så sjukt härligt när hela publiken kunde sjunga med, hela konserten igenom :) Hela konserten var förresten unik, för först spelade de en särkild låt, bara för ett fan, och sedan kom tex Timbuktu och Sugarplum-Christian in i sista extranumret :) Sån jäkla härlig stämning var det! Med sin sköna glamrock utgjorde The Ark ett mycket värdigt slut på denna underbart roliga festival! Fan vad skoj jag haft!
                   
För att se fler bilder på bla alla artister och grupper;  kolla in www.ceciliakallin.bilddagboken.se! Och du, glöm inte att kommentera :)


Kommentarer
skrivet av: jeppe

Winnerbäck spela där för att han kom ditt dagen innan för han liftade ditt med en kompis och sen kolla han om det fanns någon ledig plats åt honom och då fick han spela lite, och han spela helt gratis också!

2007-07-04 @ 23:10:14
skrivet av: cecilia

Jaha, var det så det var? :P Glad blev jag iaf :D

2007-07-10 @ 16:34:05
URL: http://www.ceciliakallin.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0