Nordiska Mästerskapen

Då var det ytterligare en sak avklarad på att-göra-innan-jag-dör-listan! Nämligen att spela volleyboll i landslaget :) Nu för tiden har jag ett NM-brons på meritlistan, o det känns ju helt okej om jag säger så... :P Här kommer en liten beskrivning av de fem dagar jag tillbringade med alla de underbara tjejer o killar som representerade Sverige under NM i Finland:
Torsdag: 03:15 avgick bussen mot Arlanda från Wetterlinsgatan. Jobbigt, men jag sov typ hela vägen. Väl framme där gick allt som det skulle, ända tills vi satte oss i planet. Då märkte de att något var fel med planet, o vi fick gå ur allihop. I brist på plats för båda lagen på samma plan fick vi vänta med att åka ända till kl 19:25, dvs 10 timmar senare än vad det var tänkt! Så det var rätt segt, men jag slapp iaf att stuka foten (kände på mig att jag skulle göra det under kvällsträningen vi egentligen skulle ha haft. Jag gör typ alltid det om det är något speciellt på g xP)!
Fredag: Första matchen spelades mot Danmark, o vi vann med 3-1. Efter det var det dags att möta Färöarna, som vi slog med 3-0. Relativt enkla matcher, men det var skönt att ha dem första dagen, eftersom hela vårt lag bestod av landslagsdebutanter.
Lördag: Dagens första match spelades mot Norge. En femsetare, pust! Tyvärr var det vi som i slutet fick se oss som förlorare efter en match full av svackor och toppar. På eftermiddagen spelade vi mot Finland, som vann med 3-0. Men det hade vi räknat med, men vi hoppades på att kanske kunna ta ett set.
Söndag: Denna dag hade vi endast en match. Ahh! :) Den var dessutom mot Island, som inte är alls lika bra som oss. Dock förlorade vi ett set, men det var pga slarv och okoncentration.
Vi slutade alltså som bronsmedaljörer, och det var helt okej. Vi hade räknat med att komma tvåa eller trea, så det kändes bra :) Guldet delades ut till Finland, och silvret till Norge. Även på killsidan var det finnarna som fick ta emot guldet, men silvret gick till danskarna. Och det kära bronset gick till de svenska killarna :)
Måndag: Dags att säga hej då!
     

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0