Broccolisoppa

Jajjemensan, allihop! Tro det eller ej, men broccoli är det nya sättet att ta hand om sitt hår (samt sina kläder). För bästa effekt bör broccolisoppa användas, men även riven broccoli går bra.

Den berömda broccolisoppan

Idag serverades det just broccolisoppa på Katedralskolan, och bättre mat har väl skådats där... Just precis! Skådats. För det smakade trots allt ganska gott, men det såg rent ut sagt för jäkligt ut! Jag höll på att berätta lite för mina underbara flickor om volleybollarnas nollning som ägde rum natten till igår, och när jag kom till den delen med äggen utbrast Bodil förskräckt: "Nääe!! Fy faaaaaaaan vad taskigt! :o :S". Hon förstod helt enkelt inte det roliga (hahahaha) :P Hur som helst kom det på tal att ha broccolisoppekrig i matsalen... Precis när jag hade uttryckt mitt förslag (att göra en egen soppa med typ allt äckligt i, och ha krig i badkläder utomhus) hörde jag Bodil säga: "Så här?". Och splasch så hade jag broccolisoppa på jeansjackan och i håret..! (Inte så mycket iofs, men det förtär inte historien.) Strax efteråt skrek Bodil skrattande: "Ooooj! Haha, förlååååt! Jag trodde inte det var något i skeden!!" Tackar, tackar sade jag, och höll trots denna incident humöret uppe ;) Nu kan jag iaf stryka det från min att-göra-innan-jag-dör-lista! Höhö^^
Förresten tycker jag fortfarande att vi borde ha soppkrig någon annan dag. Dock i passande kläder och, som sagt, utomhus :P

Kärlek

Kommentarer
skrivet av: Sandra

haha jag är trött jag med. Gymmade 2 timmar sen simmade 1 :D Det tog på en ;) haha

2008-08-21 @ 17:52:17
URL: http://sandraagustavsson.blogg.se/
skrivet av: Elina Thorsell

Hahaha;D vi får ha soppkrig någon dag;P

2008-08-21 @ 22:40:40
skrivet av: Cecilia

Hahaha det är bra Elina! ;) det håller jag defenitivt med om! förfest med soppkrig innan olins kanske? hahahah

2008-08-21 @ 22:43:12
URL: http://ceciliakallin.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0