Första dagen

Första dagen avklarad! Och den var bra måste jag säga =) Kul att träffa alla igen! Nu vet jag vem min nya sånglärare är, och hon ser rätt bra ut (lite svårt att avgöra så här innan man ens pratat med henne :P), och så har jag ju fått detta fruktade schema! Men det blev inte så dåligt som jag trodde - det blev tom bättre än förra året! =) Jag Har Tre Sovmornar. TRE!!! =D Detta gör mig så himla lycklig; ni skulle bara veta! Dessutom är första lektionen på onsdagsmorgonen en sådan där lektion som kommer ställas in typ till 75%, which makes it four! När jag tänker på det lär det väl bli en 70% av alla dagar under detta läsår som jag kan ta kvart över ÅTTA-bussen ist för kvart över sju! Grrrreat ;) Dessutom är alla matraster korta och bra så att man kan sluta i tid. Eller, ja. Tid och tid - tjugo över tre iaf! :P Det gör jag alla dagar utom tisdag, då jag har en lunchrast på 3 h och 20 min, och en sluttid på sista lektionen vid 17.00. Men det är fortfarande bättre än förra året, för då började jag ju 8.00 varje dag, slutade som tidigast 15.20, annars 15.30 och 17.40... Dessutom har jag ändå bara roliga ämnen på tisdagar; gitarr, sång, pianoensemble och körsång! Med facit i hand över hur schemat blev tror jag faktiskt att jag t.o.m. kan överleva november! (Jag hatar november annars för det är bara mörkt hela tiden, alldeles för mycket i skolan och så längtar man bara hem hela tiden! ''/) Jag tror det blir bra det här =)
Förresten trodde jag allra först att jag slutade efter min sånglektion på tisdagarna, så jag skrek till av glädje. Jag såg nämligen inte kören... Sedan trodde jag att jag skulle ha 5, 5 h hål där, men sedan visade det sig att det var där pianoensemblen låg. Tänkte väl att det inte kunde bli ännu värre än förra året! :P På vägen hem hörde jag en tjej som just börjat på Katedral beklaga sig över ett 'två och en halv timmes lång hål!'... Stackars lilla ovetande etta säger jag bara!
Vi var förresten och hälsade på i Johannas lägenhet idag, och det var jättefint och mysigt! Vi är redan inbjudna på förfest där innan första Olins - wihoo ;) Innan vi gick dit kilade vi förresten in på munken för att köpa en kladdkaka och ett halvliterspaket glass att dela på. Nä, det var inte bara jag och Johanna som smällde i oss allt det... Vi var faktiskt sex pers! (Iofs var vi bara fyra som åt, men ändå :P)
På vägen tillbaka till MoP blev det att prata en himla massa om framtiden, och jag kan inte hjälpa det, men jag tycker att det är så otroligt jäkla obehagligt! Jag känner mig så gammal; som att livet rinner mig ur händerna! Tänk att man redan går i tvåan på gymnasiet, liksom! Jag är verkligen lycklig nu, trivs bra med allt, så jag vill inte tänka på framtiden, för jag vill stanna kvar i nuet för alltid! Nä nu ska jag sluta tänka så mycket. Det är alldeles för jobbigt. Avslutar med två roligare saker:
1. Vår ensemble i år blev skiiiiitbra! =D
2. Rasmus har trollat för mig idag (bra start på terminen). Så bra att jag t.o.m. glömde bort tiden och missade bussen! Men det gjorde inte så mycket, för det var så mycket trevligt folk på MoP så det var bara att sätta sig ner i den underbart sköna soffan och ta igen ett helt sommarlov!

Kärlek

Kommentarer
skrivet av: Sandra

hahaha tack så mkt :D din va inte så illa den heller ;)

2008-08-19 @ 21:26:15
URL: http://sandraagustavsson.blogg.se/
skrivet av: Anonym

cissi vi några här i fkp undrar när första olins är? :D

2008-08-19 @ 23:22:53
URL: http://tinaragnarssons.blogg.se/
skrivet av: Lovisa

Erat schema ser helt okej ut ju! :)

2008-08-20 @ 00:34:17
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
skrivet av: fanny

haha ja fyfan. får hoppas att jag överlever 2:an också ;) 2:an är ju värst i samhäll och jag tyckte att ettan var förjävlig, haha. men det går nog bra som du sa :) vad skönt att du fick sånt bra schema då, så du kan ta sena bussen och allt de flesta dagarna! :)

2008-08-20 @ 11:30:09
URL: http://fannyekholm.blogg.se/
skrivet av: cajsa

hej stumpan!

var lite frånvarande från mobilen igår,

men jag sov hos emil i allafall men struntade i nollningen och låg kvar och sov istället.

hörde det där med att vissa hade baggat,

förstår dom lite också faktiskt ..



hoppas skolan är kul,

imorgon sätter eländet igång för min del med :)

pusssss snyggis!

2008-08-20 @ 13:33:13
URL: http://cajsamohlin.blogspot.com
skrivet av: Lovisa

ja, verkligen tur! :)

2008-08-20 @ 17:47:14
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0