RixFM- festivalen

Jag tänkte berätta lite om Rix FM igår. Först när vi kom dit höll Linda Bengtzing på där uppe på scenen. Hon gjorde 'Hur svårt kan det va' lika bra live som studioversionen. Efter henne skulle Roger, Titti och Hjärt presentera vinnaren av en karaoketävling, och dra mig baklänges - upp på scenen kom en mycket söt tjej från Falköping, född -93, som jag känner till mycket väl! Det var min kära systers barndomsvän Sanne Österberg, och hon började sjunga på Sanna Nielsens 'Empty Room'. Skitduktig! Jag ska försöka värva henne till MoP nästa år ;) Hennes pris var att presentera nästa artist som var Kurt Nielsen. Och han sjunger ju verkligen hur fint som helst! Han var den ende jag egentligen ville se, så det var tur att vi inte missade honom (som vi gjorde med Rongedal och Amy Diamond, haha). Han var också himla bra live; hans röst gör sig nog fin under vilka förhållanden som helst.
Efter Kurt tror jag att det var E-types tur. Han sjunger ju verkligen kasst, men han fick tydligen igång publiken hörde jag många säga. Men jag vette sjuttsingen, för vi stod långt bak. Efter E-type entrade Måns scenen, och han hade nog varit sjuk nyss tror jag allt! Det lät bara ansträngt och jobbigt, och så pitchade han nedåt hela tiden. Men han höll uppe energin och gjorde sina moves i de där tighta kostymbyxorna trots allt! Inget för mig alltså. Efter Måns kom en artist med ännu tightare scenkläder... Nämligen Kate Ryan i en jäkla Dolce & Gabbana-badräkt och knälånga typ träningsbyxor! :o Alla killar gillade det säkert - jäkla trimmad kropp hade hon ju faktiskt - men iaf jag och Tina tyckte att det bara såg ut som att hon ville framhäva att det var D&G. Fult, trist och billigt! Förresten hade hon inget liveband, och sjöng dubbat på iaf refrängen. Jag misstänker att hon sjöng den lägre understämman - hon är väl kanske inte en liveartist - men jag är inte säker.
Den sista artisten var Ola, som såg ut att ha kommit direkt ifrån TV-soffan! Oplattat hår (hur krulligt som helst!), baggy jeans och en stor t-shirt var vad han bjussade Göteborgspubliken på denna muliga onsdagskväll. 'Natalie' var sänkt några steg, haha! Men det är ganska förståeligt ändå, för den är ju himla hög annars. Men en sak jag undrar över är varför Ola fick spela sist - bästa spelningstid, liksom? Så bra tycker väl ingen att han är? Eller?
Hur som helst var det en trevlig kväll, med bra sällskap + chailatte! Kan det bli annat än lyckat? ;)

Kärlek

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0