Maraton Rock

Hej alla glada! Gårdagen blev lyckad tycker jag allt! Först begav jag mig till Anton en stund; äntligen fick jag träffa honom igen! =) Sedan vid 20-tiden blev det Klara och brudarna ;) Så många saknade flickor som var där, jag säger då det! Hennes lilla etta var alldeles fullproppad av Falköpingschix, Vartoftaflickor och volleybollare och det var mysmysigt! Det var väldigt härligt att det var så pass varmt ute, för det gjorde att vi kunde sitta ute på balkongen också - sommrigt och festligt!

Jag tror att det var vid typ 22.30 som vi började dra oss ner till Plantis, och jag fick byta väldigt många ord med Emmorna! Riktigt kul, då jag inte pratat med dem på skitlänge. Nere i Falköpings finfina park blev det till att lyssna/titta på lite musik (Moa och Louise) med Anton och Sofie. Senare på kvällen drog vi en pizza, och efter det traskade jag och Anton hem till honom. Jag fick oss att gå via Wetterlin / Supermarket, för jag ville återuppleva fjolårets härliga minnen ;) Ja, jag vet - jag måste sluta tönta mig! Men allvarligt talat vet jag inte hur många gånger jag suttit och tittat ut på det där lilla elhuset genom bussfönstret när jag åkt förbi på vägen hem från skolan..? Tänk att det redan har gått ett år liksom :o Jag minns det verkligen; hur svinigt kallt det var, hur få stjärnfall vi såg på vår stjärnfallsspaning (ett enda tror jag), att vi drog en pizza då också, att jag, Sofie, Anton och Felix drog hem till mig och såg på Click (skräll att den feminina hälften av oss 4 grät!) och så spelade vi Rummel och Rabalder... Men framför allt minns jag hur jäkla mysigt det var =) Vem hade kunnat tro då att det skulle se ut som det gör nu, ett år senare? Tänk vad livet förändras. Ibland bara över en kväll..
Nej, nu ska jag sluta vara så djup! Idag vaknade jag hur som helst upp i familjen Erikssons trevliga hus, och sedan spenderade jag och Anton en bra stund framför OS-tv. (Behövligt, då jag inte sett någonting förutom invigningen.) Jag tycker att det är helt otroligt allt det här med Michael Phelps!!! För er som inte vet (troligen typ... alla? Haha. Nämen, okej - hälften då?) är han en makalöst duktig simmare från USA, och han har varit med och tävlat i totalt åtta grenar. I dessa åtta har han tagit olympiskt guld i samtliga, slagit 7 världsrekord och "bara" olympiskt rekord i den åttonde... Han krossade det gamla världsrekordet totalt i åtminstone en gren! Helt otroligt! Det är ju helt fantastikst att ta ett OS-guld, visst att vissa skräller till och tar två - men ÅTTA?! I'm impressed :o

På eftermiddagen drog vi iväg till volleybollägenheterna - han till 21:an och jag till 23:an. Där träffade jag Lisa och Anna och vi betsämde oss för att baka kladdkaka. Pga regnet tjatade vi på Tobbe (jag skulle vilja skriva 'bad', men det skulle vara en lögn!) tills han sa ja att han skulle skjutsa oss till Supermarket, och så handlade vi lite ingredienser ;) Gott blev det allt!
Nu har min kära familj äntligen kommit hem igen, så nu kanske jag slipper leva på pannakakor och nyponsoppa! Om jag har tur, alltså. PUSS på er!

Kärlek


Kommentarer
skrivet av: Emma

fint att träffa dig igen Cissi:D

2008-08-19 @ 19:38:05
URL: http://classicreeboks.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0