En hel del...

Det har hänt en hel del sen i tisdags då jag senast bloggade! Här kommer en liten sammanfattning:
Onsdag:
Först hade jag masterclass på MoP (några sångelever sjunger upp varsin låt för varandra och coachas av en lärare de inte har på lektionerna). Jag sjöng Warwick Avenue, och det gick bra tyckte jag väl =) Väl i Fkp traskade jag hem till Tina efter skolan för en pratstund - ingen träning alltså. Efter det bar det av hem för att göra i ordning inför morgondagen.
Torsdag:
Efter skolan gjorde jag franskaprov, och sedan gick jag ner till mitt skåp där Johanna låg på golvet och sov (=väntade på mig) ;) Vi hann med att gå nästan heeela vägen hem till henne då jag kom på att jag glömt hela min stora väska i skolans reception! Så jag fick låna hennes cykel och cykla tillbaka hela vägen - i snön - och hämta den! Tur att lärarna skulle ha julfest, så att jag kom in, säger jag bara! Väl hemma hos henne bjöd hon mig på mat, och sedan började vi göra oss i ordning för Lusse! Vi blev ärligt talat sjukt snygga hahahah! Superhjältar båda två ;) Förfesten hemma hos Malott var kaotisk; hennes säng gick sönder, och så har jag nog aldrig sett så mycket folk i en etta förut! Men det var trevligt! Kvällens roligaste var när Arvid från MoP3b ropade till Alexander Falck att "Nej, hon heter Johanna Petterssooooon!" när den sistnämnde kallade henne för något annat.. Johanna vände sig mot Arvid och konstaterade förvånat att han kunde hennes efternamn. Snart visade det sig att Arvid hade full koll på hela vårat gäng - haha ;) "Ni är fem blondiner o en brunett; ska jag räkna upp er?" Efter varsitt "ja" fårn mig och Johanna började han: "Johanna, Cecilia, Bodil, Elina, Michelle och Mitchie!" Ni skulle ha sett hur stolt han såg ut, och hur mycket jag och Johanna garvade!! Sjukt kul!
Vägen till Fokus traskades tillsammans med Calle från MoP3b han med, och det var trevligt att bli kallad Cissi G-long hela vägen haha ;) I väntan på att komma in på Lusse bjöd tanterna i gula jackor alla på glögg, pepparkakor och lussekatter. Jag kan bara inte låta bli att bli lycklig av sånt! Så himla gulligt! NTV gjorde samma sak på skolan i onsdags! Rickard och Sofie kom fram och sa att man skulle göra en god gärning, så fick man en pepparkaka och en skumtomte. Jag sa att Rickard var snygg i sin tomtemask (faktiskt utan att ens tänka på att det var en god gärning), så det var en lättförtjänt pepparkaka ;)
Inne på Lusse var det skittråkigt! Sämsta musiken jag någonsin varit med om + att det var för låg volym.. Men det var kul att se allas fina utklädnader iaf! Albin, som vann, hade klätt ut sig till Aladdin med en flygande matta - sjukt bra!

Fredag:
Skoldagen blev väl kanske inte jättebra. Johanna ville mest bara sova hela tiden, medan jag var speedad som fan! Kristian upptäckte tyvärr att jag och Bodil inte var på den tidiga föreställningen med lucian, men vi kollade ju det som var 9.00 iaf (a) (Men Michelle försökte givetvis sätta dit oss haha) Han bjöd oss hur som helst på festis, pepparkakor och lussekatter ändå =)
Sista lektionen på Katedral (nk) var bland det värsta jag någonsin varit med om!! Jag visste inte att jag kunde garva så mycket åt INGENTING :P Det allra roligaste var nog när vi skickade kärleksbrev till Jonas (jag, Elina och Johanna är ihop med honom nu, om någon undrar).
På kvällen åkte jag hem till Sofie för att fira våra + Cajsas födelsedagar! :D Mycket mysigt, med Pias goda lasagne, Idol-final och presenter!

 Lördag:
Klockan 11 mötte jag upp min vän Sigrid från Götet som bestämt sig för att komma o hälsa på i småstaden ;) Vi träffades när jag praoade på Folkteatern i Gbg i nian, o har hållt kontakten sedan dess =)
Först promenerade vi till "centrum" o sen kollade vi in i alla affärer o så käkade vi på WookStugan. Vid tre drog vi hem till mig, och eftersom det var så mycket snö åkte vi scooter! :D Det var aaaskul, så sjukt länge sedan jag åkte! Först åkte vi på scootern, och sedan åkte vi bob bakom ;) Läskigt men svinigt roligt!


Söndag:
Idag har jag spelat match mot Ymer. Det kändes lamt, men vi vann så klart ändå med 3-0. Lätt och ganska trist. När jag kom hem bakade jag pepparkakor med Michelle (kan ni gissa vad figuren t.v. ska föreställa förresten? ;)) Nu har jag suttit här alldeles för länge, så jag ska nog gå nu...

♥ / Cecilia

Kommentarer
skrivet av: michelle

Hahaha jag försökte väl inte sätta dit er (A)<3

2008-12-15 @ 23:07:37
skrivet av: Cecilia

hahah ;) jag syftar mest på det där med "väldigt nyktert" och "vi var minsann här kl8!" haha :P men du kanske inte menade så haha =) <3

2008-12-16 @ 22:45:00
URL: http://ceciliakallin.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0