Andrew Lloyd Webber

Idag ägnas blogginlägget åt en hyllning till allas vår Andrew Lloyd Webber.
Andrew Lloyd Webber föddes i England 1948, och är idag en av världens mest framgångsrika kompositörer. Han har skrivit musik i många olika genrer, men hans allra mest kända verk hittas i musikalfacket; tex The Phantom Of The Opera, Cats, Evita, Jesus Christ Superstar och många fler.
Som ni säkert vet har den förstnämnda filmatiserats, och jag vill tipsa om denna härliga film (iofs måste jag medge att jag faktiskt är något svag för musikaler..)! Huvudrollerna spelas av Gerard Butler och Emmy Rossum. Seeee! :)
image385
Kärlek

Kommentarer
skrivet av: malou

bästa filmen,

2008-03-04 @ 21:28:57
URL: http://malouu.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0