Vi äro gatumusikanter

I torsdagskväll hade Ida förfest, och den snygga värdinnan bjöd på paj ;) Jag blev lurad som bara den under kvällens gång av Klara... Men den historien gör sig nog bäst live ;) Haha! Runt 23 drog vi ner till Plantis, och där var det väl ganska trevligt, antar jag :) Fast det var mindre folk än vanligt där - speciellt med tanke på att det var så varmt.
I fredags var jag hos min kära klasskompis Johanna, för hon firade sin födelsedag :) Hon bor typ skitfint vid vattnet (!!!), så vi badade så klart :)
StudentkvällenHos Johanna
Igår bar det av till Jönköping med Moa; vi skulle "jobba" som gatumusikanter ;) Först när vi kom dit blev vi väldigt besvikna, för på den enda stora gågatan där alla shoppar hade en scen riggats upp med värsta PA:et och allting! :( Vi skulle ju aldrig kunna spela i närheten av den.. Så, vi drog ut till A6 istället, men där blev vi bort körda ("privat område"). Då blev det till att häcka på Doncen istället, och sen bestämde vi att vi bara skulle sätta oss någonstans och satsa på att få ihop pengar som skulle täcka tågbiljett- och matkostnaden (fritidskortet gäller ju inte dit). När vi väl började spela gick det rätt bra. Jag menar, vi improviserade ju mycket eftersom vi inte övat innan, men det var kul :) På 50 minuter fick vi ihop 600 kronor, 2 st kolsyrat vatten med persikasmak och ett telefonnummer ;) En kille lade tom 200 kr! Så, vi gick plus trots allt! Sen fick jag syn på världens underbaraste klänning inne på Indiska (blommig, pastellfärgad, och alldeles, alldeles underbar), så då gick jag väl minus igen antar jag :P (Bild kommer)
När jag kom hem träffade jag Julia, och vi gick o satte oss på gräset och fikade lite :) Efter ett tag ringde Filip, och då gick vi för att spela beach med dem :) Lisa, Katta och Matilda kom också dit, så vi blev ett litet gäng iaf! (Lisa hade förresten världens roligaste skvaller att bjuda på - HAHA!!!!!) När solen gått ner drog vi och nattbadade, fast jag och Julia stannade på torra land :P
Efter en väldigt härlig dag begav jag mig hem på min moped, och det ska jag säga er - det är inte många som klarar av att köra moped lika bra som jag med en gitarr, en hopfällbar stol och en ryggsäck med en väldans massa grejjor i! Även om jag hatar det, och även om jag är sämst på att köra (iaf utan en massa last)... :P Alla har vi våra dolda talanger ;)


Kärlek


Kommentarer
skrivet av: Lisa

höhöhö, katta pillar sig i rumpan! Och jag är rolig, gahahha :D

2008-06-10 @ 20:10:39
URL: http://petterssonlisa.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0