SM-kval

Hela gårdagen tillbringades med FVKs riktigt härliga U19 lag i Degerfors. Väldigt härliga tjejer var med, o det var ganska skoj faktiskt. Dock var jag ju typ sjuk (det är därför jag inte uppdaterat här på typ en vecka; feber och annan skit har plågat mig), så jag var inte lite trött när jag var tvungen att gå upp 4.45 för att samlas en timma senare..!
Gruppspelet gick bra iaf, vi vann det, så då väntade kvartsfinal mot Orion. Den vann vi också, och det gjorde oss klara för slutspel (5 lag gick vidare). Det var riktigt härligt att känna att vi redan var klara, för då var vi typ redan vinnare! :) Det var ju det som var vårt mål! I semin trodde vi att vi skulle få möta Team Valla, men Kungälv blev det ist.. Ingen vidare nyhet, de är väldigt duktiga, och vi förlorade mot dem.. Fast de var faktiskt inte så imponerande som jag brukar tycka, så vi hade nog kunnat ta dem om vi inte tappat så mycket på Sophies servar. Hur som helst blev det kamp om tredjeplatsen mot Team Valla som förlorat mot Örebro i semin. Vi var mycket bättre än Team Valla, och vi hade lätt kunnat ta matchen om det inte vore så att alla var trötta som fan. Ingen ordentlig mat på hela dagen + att vi började spela typ 20.30 (tänk på när vi gick upp..!). Så vi förlorade den matchen, och jag hatar att förlora mot lag som egentligen är sämre... Men de hade gnistan kvar (antagligen för att de vet att vi är ett bättre lag än dem), så de vann. Kungälv vann finalen sen btw.
image410
Mitt eget spel gick väldigt bra under dagens lopp, något som jag inte hade förväntat mig efter som jag var sjuk. Men det var för jäkla härligt att spela på bara 2.18, och att ha Madde tillbaka i laget var helt underbart! Älska passen, säger jag bara! :) Min servar gick också väldigt bra, och mottagningarna också. Det var helt enkelt en bra dag :) Fast en gång under matchen mot Kungälv, och en gång mot Team Valla kände jag att allting bara föll. Så jävla trött var jag, och jag kände att  allt jag ville göra var att bara lägga mig ner i min säng o sova! Inte så att det gick dåligt för mig, jag blev bara ledsen! Så, jag fällde faktiskt några tårar, mitt ute på planen, och det var lite hemskt. Men jag kunde liskom inte rå för det! Jag var tvungen.
Vår slutgiltliga placering blev alltså fyra, och det var helt okej. Inte femma som vi brukar iaf! Dessutom kom både jag o Madde med i All Star Team, och det var väldigt skoj :) Alltid något, även om det bara var kval-teamet.
Jag avslutar inlägget med att säga grattis till FVKs killar, som givetvis vann sitt kval! :)

Kärlek

Kommentarer
skrivet av: jeppe

Grattis, och nja har sätt alla artister så många gånger så börjar bli segt, dem plockar ju aldrig ditt nya nuförtiden.

2008-03-17 @ 16:33:59
skrivet av: julia

grattis, hoppas ni kommer bättre än förra året i göteborg :) pusssssss

2008-03-18 @ 11:15:49
skrivet av: cecilia

Tack Julia! Det hoppas jag med! :)

2008-03-18 @ 14:53:53
URL: http://ceciliakallin.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0