Veckor

Okej, nu blev jag ju nästan lite lycklig kan jag väl medge :) Mina kära läsare; ni är tappra, ni är bra, som håller uppe statistiken trots att jag inte skrivit på typ 3 veckor! Bra jobbat :)
Senaste gången jag skrev var ju innan Volley 2000, och den helgen blev väl helt okej. Det var otroligt fint väder, så det var ganska jobbigt att sitta inne i Tennishallen hela helgen, men det fick funka. Bra var iaf att jag inte fick ont i huvudet av oväsen, eftersom mattorna absorberade asmycket ljud :)
På fredagskvällen blev det Odenhallen för att se på "landskampen" som tyvärr inte var någon landskamp - vilken besvikelse järmfört med typ 2005! Efter det bar det av till lägenheterna en stund.
På lördagskvällen blev det grillning med volleybollarna, och det var så mysigt så det var inte klokt! Årets första grillkväll med både stjärnklar himmel och fullmåne :)
På söndagen gick jag till volleybollarna igen, o så spenderade jag ett par riktigt bra timmar med Lisa o Matilda i solen uppe på Fåraberget :) Sedan, när jag var på väg till bussen för att åka hem ringde Julia o ville träfas, så då blev det en liten promenad med henne också! Vi fettade oss med glass, o så satte vi oss på bänkarna vid stadsteatern o kollade på flygplan o solnedgången ;)
Onsdag v.16 var jag förresten med Johanna på Ållebergsgymnasiets kör konsert med Christoffer :) Det var jättekul, o alla var så duktiga! :) Gillade verkligen Fredagsensemblens Africa :)
På torsdagen v.17 blev det MoP1b-kväll, o mina underbara tjejor från Falköping var där o stöttade mig ;) ABBA-medleyt gick bra, fast All By Myself kunde väl ha gått bättre... Kändes mycket bättre när vi övade innan, men sånt får man ta! Himla kul att alla kom iaf :) Dock var jag besviken efteråt, så då hängde jag med Klas till parken vid vattentornet i Skara. Där mötte vi bla Lina, som bjöd på vitt vin, o det kunde inte ha suttit bättre efter en kväll som den.
Sedan var det dags för Ålle! Tyvärr hade jag det ganska trist där inne, men innan var det skoj, haha! Jag var med Sofie o Sofia (o Malin o Kajsa ett tag), o vi hade det chill men kul :) (jag säger bara: containrar.)
På lördagen åkte jag till Skövde/Hentorp hem till Elina; vi skulle fira hennes födelsedag :) Det blev en väldigt mysig kväll, fast sen krånglade det sjukt mycket med tåget hem - det visade sig att det inte gick o att jag skulle få vänta till 02.05 (klockan var typ halv elva)!! Jag fick lite smått panik, eftersom jag var tvungen att åka hemifrån vid tre den natten, men som tur var löste det sig. Frida o några fler ifrån MoP var tack o lov också där o hade gjort samma misstag, så vi delade en taxibuss hem. Puh.
Kl 3 bar det som sagt iväg sen, o destinationen var Mallorca! Där hade jag 4 riktigt härliga slapp-dagar; ingen nytta över huvud taget gjorde jag (a) Men det behövdes :) Jag åkte hem ensam, två dagar tidigare än min familj/släk/teaterboven, eftersom jag skulle spela sm i Katrineholm. Jag fick åka från Palma till Barcelona, o sedan byta där till Estocolmo, o sedan blev det Arlanda Express till Stockholm C, därifrån till Katrineholm C, o sen taxi till Duveholmsgymnasiet. Men det gick bra. Var lite orolig innan inför bytet i Barceona; har aldrig varit på den flygplatsen förut, o den är ju skitstor! Men jag hade världens tur, så det var samma terminal, och gaten låg precis bredvis den gate jag kom ut ifrån när jag kom från Palma! Gött mos! ;)
I Katrineholm tilbringade jag fredagskvällen med killarna, eftersom "mitt" lag inte kommit än. Anton var världens snällaste o hade tagit med min väska, väldigt uppskattat (från min sida, alltså :P). Sedan så blev det till att sova ensam i vårt klassrum, o det kändes aningen mobbat, men så fick det bli. Efter frukosten på lördagen kom alla tjejor jag väntat på, o sen drog gruppspelet igång. Vi hade en ganska svår grupp (fast det var det iofs många som hade) med Södertälje, Gislaved och Vindrarp. På förhand chansade jag på att vi skulle komma 3:a i gruppen, o det gjorde vi också. Vi spelade en katastrof-match mot Södertälje, hur bra som helst stundtals mot Gislaved, o så ganska bra mot Vindrarp som vi vann över. Gislaved var vi verkligen nära att slå, alltså! I första set var vi verkligen grymma, ända tills Falköpingssyndromet kom över oss - vi vågade inte avsluta. Jag var själv väldigt nöjd med mitt spel under setet, gjorde en särskilt bra smash tydligen (jag minns inte riktigt, men både Krister o Cicci sa att den suttit på tremetaren rakt på tjejen som stod där för att ta emot pet. Man kan ju hoppas att det var sant iaf hehe :P). Hur som helst så missade jag två st det sista, o efter att vårt lag tappat flera poäng förlorade vi! Typiskt, men det var kul iaf! Vi slutade på en tolfte plats sen, o det var väl okej; varken bra eller dåligt för vårt lag. Jag hade trott att vi skulle komma 9:a-12:a, o om vi hade hamnat topp10 hade jag tom varit nöjd. Hylte skrällde till o vann över Vallentuna i finalen sen, o våra egna killar besegrade lätt Falkenberg i matchen om guldet. Vi får glädjas med dem istället! :)
Nu i veckan har jag mest bara glidit runt. Till skillnad från vad alla andra verkar ha, så har vi det ganska lugnt i skolan tycker jag allt. Skönt det :) I torsdags grillade jag med Julia utanför tidningshuset, och det var världens mysigaste dag vill jag lova!! :D Hon hade tagit med sig värsta mycket grejjer, så det blev en riktigt trevlig grillstund i gräset/solen!
                          
                                   
I förrgår stammade jag kvar på MoP o pratade massvis med Elina och Johanna, och det var skitkul. Himla goa tjejer det, alltså! MoP 3:orna har förresten sin produktion nu, o vissa låtar är riktigt grymma måste jag säga! :D Jag, Tina, Jessica, Klara o Fanny såg den i förrgår, o så fikade vi lite innan. Verkligen mysigt att träffa dem igen :) Åkte in till stan för att träffa dem i fredagskväll, men jag var som vanligt sen (inte mitt fel), så jag mötte Jessica när hon var på väg hem o alla andra hade precis gått - haha! Men det var så klart trevligt o träffa henne igen; det händer inte allt för ofta! Vi hade båda några nya skämt på lager, o vi vek oss av skratt, precis som vanligt ;D Så ska det vara <3
Helgen har tillbringats i kyrkan en hel del, då min syster har konfirmerat sig. Bara 5 kusiner kvar nu, sen slipper jag skiten :D

Igårkväll var det Bolonger som gällde tsm med lite härligt folk från klassen! Himla trevlig kväll med grillning, snack, sång o en hel del skratt. Dessutom träffade vi på världens hemskaste ungar! :o Bilder på dem, o på mycket mer finns inom kort på min bilddagbok för de som önskar.
Idag har jag träffat Julia igen, och det var mucho nico ;) Hittade två fina grejjer på Vero Moda också :D Jag har dessutom hunnit med o jobba lite (och även övat gehör!) så det har varit en lyckad studiedag.
Nu ska jag bli lite bättre på att skriva igen, om ni ser till o hålla uppe statistiken lika bra (a)

Kärlek

Kommentarer
skrivet av: Lovisa

Okej, det låter bra! :)
Du, nästan inga inlägg kan bli för långa! Jag får väl läsa lite då och då istället för att ta allt på en gång om jag inte orkar allt på en gång :)
Jag har fått ditt brev nu och jag ska svara i helgen! :)
Vad ska du göra idag? Imorgon? I helgen? :)

2008-05-15 @ 07:13:56
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
skrivet av: cajsa

snygg byxorna!
bättre än så kan det inte bli,
skoj att träffa dig igår förresten :)
ta hand om dig, PUSS!

2008-05-15 @ 10:52:48
URL: http://cajsamohlin.blogspot.com
skrivet av: jessica

du är för bra för att vara sann cecilia :DDDD

2008-05-15 @ 20:57:47
URL: http://jessicapauline.blogg.se
skrivet av: Lovisa

Heja dig! Hoppas det blir någonting mellan er! :)
Mysigt med grillning och mysigt med tjejkvällar!
Du får köpa en hel karta med frimärken så du har för jag tänker skriva om mina äventyr i sommar! Haha! :)
Imorgon ska gå i skolan till 11.05 - vi slutar alltid så så vi har världens bästa fredagar! Men jag ska sitta kvar i skolan med en Power Point-uppgift, sen ska jag hem och städa lägenheten med mamma, tvätta, diska, dammsuga och sånt. Sen ska jag och pappa på bio imorgon kväll - Flyga drake! Jag har läst boken så jag hoppas filmen är minst lika bra! :)
På lördag ska jag jobba 10-16, sen ska jag bara ta det lugnt och på söndag kanske jag ska vara med Matilda, annars blir det plugga på Wordprov och svenskaprov!

2008-05-15 @ 21:14:55
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
skrivet av: Lovisa

Snygga sandaler du har på den sista bilden!

2008-05-15 @ 21:19:32
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
skrivet av: jeppe

Vilken otroligt snygg stil du fått, vi gillar skarpt :)

2008-05-17 @ 21:03:54
URL: http://zoulias.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0