Ännu en anlagd brand på Katedral

Jahapp. Då var man hemma tidigare än vad man egentligen slutar även denna dag. Någon tände nämligen på inne i killarnas omklädningsrum på Katedral idag vid halv ett-tiden, så alla var tvugna att utrymma skolan ännu en gång. Lärarna sa att röken bolmade ut från omklädningsrummet, och att det luktade av den även i andra delar av skolan. En dansetta fick förresten andningsproblem av röklukten, för hon hade tydligen allvarlig astma. Hon kunde inte nå sina allergimediciner för de fanns i hennes skåp (esteternas skåp ligger väldigt nära idrottshallen), så hon fick bli hämtad av ambulans. Som tur var så var hennes pappa hemma, och de bor i Skara, så han kunde komma med mediciner så snart han hörde.
     Själv höll jag på att hjälpa min mentor att ha körlektion med fyraårsprogrammet (hon var förkyld), och jag tyckte så synd om dem när brandlarmet gick! Alla blev hur rädda som helst, och skyndade ut i kylan bara i t-shirt!
     Jag fattar inte att de skyldiga håller på som de gör? Orka liksom! Åtminstone en av den senaste tidens fem-sex anlagda bränder har klassats som mordbrand, och det får man 3-8 års fängelse för... De lever ju inte lite farligt nu heller, för de har ju som sagt gjort det flera gånger! Det är med andra ord modiga idioter polisen har att göra med. De tände förresten på igår också; fast efter skoltid. Vid 16.20 gick larmet. Sorgligt var ordet!
♥ / Cecilia

Kommentarer
skrivet av: cajsa

hhahah skitbra :D

jag ska till mingus snart o sedan oden cup :D

dudå? <333

2008-11-14 @ 15:48:14
URL: http://cajsamohlin.blogspot.com

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0