Roligt

Idag har jag tjänat pengar! På att spela och sjunga dessutom. Motell Ålleberg hade nämligen invigning av sin nya restaurang, så då passade jag och min käre bror på att underhålla med lite musik =) Det bjöds på låtar som Halleluja, It Ain't Me Babe, Wish You Were Here och Oh helga natt, och det gick bra måste jag säga! Efter att vi blivit bjudna på mat och tagit emot blommor + två biobiljetter åkte jag till Klaras etta. Där inne befann sig en väldans massa glad och mysiga tjejer =) Efter att vi käkat hemmagjorda grejjor så som knäck, pepparkakor (okej, jag kan erkänna att vi inte gjorde degen) och marknadsgodis blev det lite miniferre med bl.a. spritprovning :P Läskigt, men det var underhållande att se allas miner när de försökte klura ut vad det var de just hade druckit!

Igår var jag ju förresten hemma hos Simon Warnskog och spelade in Gustaf Redmos två låtar som han ska skicka in till Ted Gärdestad-stipendiet. Det var grymt kul, och studion var kanonfin! :D Och gissa om jag är lycklig över att kunna meddela att Simon just erbjudit mig att komma tillbaka och spela in mer om jag vill? Valfri låt och när jag vill :D Bra kille, det där! Inspelningarna igår blev förresten bra tror jag =) Det kändes bra, och det kändes liksom tryggt att spela in med dem :P Jättesnälla och uppmuntrande heeeela tiden! =)
     Jag måste förresten berätta en skitrolig sak som även den hände igår! Jo, det var så att vi satt och spelade och sjöng lite hela klassen tillsammans, för någon råkade ha med sig sin gitarr in på historialektionen. Hela lektionen avslutades med att vi sjöng Song For No One ("vårt" bidrag i musikfestivalen i år), som liksom har blivit som klassens egna låt. Precis när vi ska börja sjunga igen efter det lilla breaket i slutet så går skolans signal som säger att det är slut för dagen. Det är en treklang som spelas med kanske en sekunds mellanrum mellan varje ton (för er som inte vet: prova att spela t.ex. C-E-G-C på pianot så förstår ni vad jag menar :P) Den började hur som helst i EXAKT rätt ögonblick - inte en en bråkdels sekund för sent eller för tidigt. Och inte nog med det! Det var EXAKT rätt ton också! Så jävla coolt, och det bästa är att det finns på film!!! Stina satt nämligen och filmade med mobilen :P Fatta kul det är att se; först sitter alla och sjunger till Filip som spelar gitarr, och sen tystnar alla när breaket kommer, och då kommer skolklockan, och sedan börjar alla asflabba när de inser hur patetiskt och osannolikt det var! Underbart :P
Det var allt för idag!

♥ / Cecilia

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0