Skottlossning på Katedral

Jag blev något skraj igår, för Katedral skakades av ytterligare en "skandal". Den senaste tiden har (som bekant?) bjudit på x antal anlagda bränder på diverse toaletter runt om på skolan. Nu mer är därför flertalet av alla toaletter låsta, utom de vid receptionen och kafeterian, och man kan dessutom inte gå in genom alla ingångar till skolan. Vad jag har hört har man för tillfället tre st misstänkta, och senaste skvallret säger att en lärare är en av dem... Själv tror jag att det är en elev, men jag har egentligen ingen aning. Hur som helst så kom Johanna fram till mig igår och berättade att hennes farmor just hade ringt henne för att fråga så att hon säkert mådde bra, då hon hört på radion att det varit 'skottlossning på Katedral'! SKOTTLOSSNING!! Helt sjukt. Någon hade tydligen kört in med en epatraktor (!!) i skolan och skjutit med en pistol! Fattar ni hur obehagligt det kändes att få reda på, och hur lycklig man var över att vi varit nere på MoP under tiden?
Ungefär en halvtimme senare fick vi dock reda på att det inte alls varit på Katedral - det hade varit på Djäkneskolan (en högstadieskola i centrum). Det hade heller inte varit någon riktig pistol - det hade varit en softairgun.. :P Men jag undrar fortfarande vad som hände med epatraktorn? Hittade nyhetsuppläsaren bara på den delen eller? Haha :P

♥ / Cecilia

Kommentarer
skrivet av: Anonym

jag tänkte bara rätta och säga att du har nog hört fel, dom har 3 tips och en av dom tipsarna är en lärare som heter björn skoglund :) så dom har inte direkta misstänkare så utan det är tipsare.

2008-11-06 @ 23:37:05
skrivet av: Cecilia

jaha.. så kan det vara! jag hörde iofs att det var en lärare, men det var verkligen riktigt skvaller "han sa att hon sa att den sa blablabla".. men jag kan ju ha missuppfattat eller hört fel också :P tack för hjälpen!

2008-11-08 @ 18:18:20
URL: http://ceciliakallin.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0