Tidsslöseri

Jahapp. Gissa vad jag har gjort sedan kl 17? Plockat ost! Men har jag plockat någon ost? Näääääe! (Jag förstår om läsningen känns aningen förvirrande just nu, men förklaringen kommer!) Det började med att jag och Ann träffades på Shell vid 17, och sedan körde vi ut till Stenstorp för att plocka ost på Falbygdens ost där ute. Givetvis var det ett jobb för volleybollklubben; precis som bingolotterna, rabattkorten, kakorna, godiset... Jag tycker allt att det läggs lite för mycket på oss... =( Hur som helst. När vi kom ut hittade vi fan inte ingången, och vi gick runt och knackade på alla jäkla dörrar och ringde upp till en massa folk (som inte svarade), och så ringde vi till flera i damlaget, och jag sms:ade Cajsa för att fråga vart man skulle gå in. "Vid den stora stora pilen". Vilken pil?, undrade jag och Ann. Efter ett tag hittade vi den, och då lös den inte ens! Hela lokalen var för övrigt släckt, och det stod inte en enda bil på hela parkeringen. Men ändå fick vi inte åka hem, för högre makter sa åt oss att vi skulle banka, ringa och vänta lite till (ork). Efter att ha stått där i en timme gav vi dock upp, och började rulla hemåt. Tillslut fick vi tag på en ansvarig, och då var det tydligen ingenting idag. De hade bara glömt att säga till FVK! Tack för den, säger jag bara! vad är det man kallar det nu igen? Jo, tidsslöseri var ordet! Fast egentligen kändes det rätt skönt, för jag har liksom varit hemma sedan en stund innan 19 nu, och om allt hade gått som planerat hade jag inte varit hemma förän vid 22 typ. Så för min personliga del var det ju på ett sätt bra; bara det att vi inte gjorde någon nytta. Men de kan ju drömma om att jag tänker åka ut dit någon mer gång!! Jag har banne mig redan varit där!
      Nu ska jag försöka gå och lägga mig, för jag är så otroligt trött. Tog sovmorgon imorses bara för det! Klockan ringde 06.15, och jag gick jämrande och lidande upp ur sängen, traskade bort till badrummet och såg mig i spegeln. Det var en väldans trött Cecilia som stirrade tillbaka på mig, och jag insåg att jag (i och med att jag inte skulle kunna gå och lägga mig tidigt kommande kväll p.g.a. ostplockningen), helt enkelt var tvungen att gå och lägga mig igen. Så det gjorde jag. I två timmar till. Sedan bar det av till bussen som jag sov som en stock på, och sedan till MoP där jag tog mig en liten 20 minuters-tupplur, och sedan gick jag med trötta steg upp till badet i Skara. Idrott där idag nämligen. Efter det gick vi på konsert (Stefan Andersson) och det var väl ganska bra =) Lite mysigt trubadurstuk så där. Dock satt jag och Bodil mest och tänkte funktionsanalys (vilken funktion ackordet har i tonarten) mest hela tiden :P Börjar bli en yrkesskada haha! Något man kunde störa sig på var att han använde sig av ett capo hela tiden, så han behövde ju inte kunna särskilt många ackord :P Alla låtar började med greppet C, utom en enda som började med dmoll.. Något störande, men det var ju förstås bra ändå. Sist på dagen hade vi naturkunskap, och jag kom i skrivande stund på att den kursen snart är sluuuuuut!! :D Då kommer jag sluta typ halv två på fredagar! Lycka.
     Annars har jag gått runt med huvudvärk och trötthet hela dagen, så ett tidigt slut på kvällen kommer sitta fint för mig. Dock känner jag mig något piggare nu (har nämligen käkat Daim), men det  lär väl gå över snart. God natt!

♥ / Cecilia

Kommentarer
skrivet av: jullan

jag har med haft ont i mitt huvud nu i flera dagar..

du kommer inte in till stan i morgon sötnos ?

titta lite oden cup ? <3

2008-11-13 @ 20:15:51
URL: http://juliettte.blogg.se/
skrivet av: jullan

Jo, jag vet :(

nej jag tittar bara i morgon, för vi ska spela två borta matcher i helgen.. teamvalla på lördag och ymer på söndag. men vi får höras snygging<3

2008-11-13 @ 20:46:43
URL: http://juliettte.blogg.se/
skrivet av: cajsa

fan vad surt, stackars er!

<3

2008-11-13 @ 21:20:09
URL: http://cajsamohlin.blogspot.com

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0