En bra dag

Dagen började på bästa tänkbara sätt! Jag var himla rask i stegen från busstationen till Music Factory, och de sista stegen fram till dörren sprang jag :P Skorna fick jag av mig på rekordtid, och sedan kilade jag snabbt som en vessla in i det s.k. köket för att kolla på lappen med den stora domen! Och visst stod han med, vår käre Filip! =) Fattar ni hur kul det kommer bli på tisdag? Så seriöst, och ordentlig publik! Dessutom tycker jag verkligen om låten, så jag är hur glad som helst över att ha fått äran att vara dess leadsångerska! =D

PULS

Efter detta överrumplande glädjebesked hade vi lite halv-oseriös gehörs- och musiklära, men jag lärde mig lite nytt iaf. Efter lunch traskade vi upp till Katedral, och jag tror att det var runt två på eftermiddagen som det hände.. Alla fick utrymma skolan p.g.a. brandlarm, och det konstigaste var att det hade varit brandövning så sent som samma morgon! Vi traskade trots denna kännedom bort mot våra skåp för att hämta våra jackor, och en mattant ropade till oss att vi var tvungna att ta oss ut omedelbart. Men vi gick alltjämt lugnt :P Efter ett litet tag kommer Eric springande och rycker i dörren som finns mitt i korridoren. När han kommit in till "vår del" säger han hetsigt: "Det brinner, vi måste ut!". Självklart tror man att han driver med en, men efter ett tag började jag känna att det luktade rök. T.o.m. Erics jacka luktade rök! Detta innebar givetvis att vi började springa mot utgången (jag hoppas att mattanten såg oss)...
Det kom fram lite senare att det brann i en av estetkorridorens toaletter, och att det var fullt av svart tjock rök i större delen av trappuppgången. Flera av mina klasskompisar hade varit smarta nog att gena ut ur byggnaden genom den xp Underbart tänkt kära moppare, haha! Hur som helst leder ju allt ont till något gott; branden ledde t.ex. till att vi fick sluta för dagen. "Det är alldeles för farligt för er att vara här" utbrast en lärare, så hon skickade hem oss, och strax därpå pratade rektorn i skolans högtalarsystem med sorg i rösten. Hon sa: "Jaa.. Nu har det alltså hänt på riktigt. Alla lektioner för dagen är inställlda. (...)"
Så isället för att plugga naturkunskap kollade jag på stan i Skövde! Satt bredvid Johan på bussen, och detta ledde till att jag hjälpt honom hitta sin förlorade lägenhetsnyckel! Jag såg nämligen en nyckel på ett ställe i skolan idag när jag var på väg in efter utrymningen. Ofta just jag ser den, åker till Skövde just idag, sitter bredvid just Johan på bussen, samma dag som han tappat bort den där förbannade nyckeln! :o Ödet, säger jag bara! Fick ett sms från honom lite senare där han skrev att han ringt till skolan och att det antagligen var den nyckeln.. Flyt!
Köpte förresten ingenting kul i Skövde tyvärr - en frukt som jag inte kan stava till, samt 100 kr Telia - så det var väl ingen höjdare direkt. Men strax efter fyra kom min kära vän Julia =) Vi hade himla svårt för att bestämma oss för vart vi ville gå och käka, men det slutade med Mangos! Kanongott som vanligt =) Efter denna goda måltid gick vi till Willys och den lilla godisaffären som ligger mitt emot bion för att köpa på oss lite snax. Vid kvart över sex gick vi in på bion, och först när det stod någonting om Västra Götaland på filmduken förstod Julia vilken film det var vi skulle se ;) Sötes tös! Arn 2, med andra ord. Den var bra, lite långtråkig i mitten, lagom mycket krig och ett väldigt proffsigt slut. Jag gillade den =)
Det har alltså varit en bra dag idag bestående av sovmorgon, finalkvalificerade, tidigt skolslut, god mat, bra film och kanonumgänge =)

♥ / Cecilia

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0