Musikfestivalen

Tisdagen denna vecka var en spännande dag. Vi samlades i Fokus på morgonen, och så drog vi igenom hela programmet ett par gånger innan lunch. Det var åtta låtar som hade lyckats kvalificera sig till finalen, varav Filips Song for noone så klart! =) Genomdragen gick bra, och genrepet efter lunch likaså. Dock fick vi klara oss utan trummis, då allas vår käre Blondie inte fattat att vi skulle infinna oss på Fokus vid 13-tiden igen :P Men det gick som smort, och själv tyckte jag att det var riktigt roligt =) Det kändes så himla coolt att vi var så samspelta och allt så att vi fixade denna avancerade låt med typ 1000 taktartsbyten även utan honom! Vår ensemblelärare verkade gilla det iaf ;)
Jag tror det var vid tre-tiden som Mitchie satte igång med att fixa mitt hår... Allt som allt tog det väl ungefär tre timmar, och som tur var blev jag nöjd! Annars hade det varit något surt, haha :P Vid halv sju var det dags för den första ensemblen att entra scenen, och när det var det andra bidragets tur traskade bl.a. jag och Bodil upp för att köra. Det var nämligen dags för Moa med co:s låt =) En av mina personliga favoriter! Vi skulle se allvarliga ut eftersom texten var djup, men varje gång Moa började sjunga kunde jag bara inte låta bli att le!
Vi tävlade för Filip som det fjärde bidraget. Det var riktigt härligt att gå upp på scenen då, för jag visste att vi definitivt skulle få stöd av publiken, man kände sig verkligen iordningfixad, och dessutom var vi mycket väl förberedda med koreografi och stämmor och sånt ;) Framträdandet gick ärligt talat kanon, och det var häpnadsväckande kul! Det är inte ofta jag känner så, men fy fan vad underbart det var att stå där! Med ett grymt band och två utomordentligt snygga och talangfulla körsångerskor bakom mig kunde jag verkligen inte annat än att bara njuta av hela situationen..!
När alla bidrag spelats var det dags för publiken att rösta, och sedan fick vi reda på vilka tre låtar som gått vidare. Det var Can you feel the night, Keep up the flow och.... Song for noone! :D Vi bara skrek av glädje, och jag fick tårar i ögonen t.o.m.! Sedan var det snabbt upp på scenen igen, för att spela låten ytterligare en gång =) Andra gången gick nog ännu bättre; för då hade man en sån positiv energi också! =) Hur som helst slutade vi på en andraplats efter att ha fått publikens absolut högsta poäng (:D), men dock väldigt lågt från juryn. Jag tror ärligt talat att det berodde på att han Pär Winberg, (eller vad han hette) från EMI records, inte gillade vår låt och sedan påverkade han de andra jurymedlemmarna. För det fanns nämligen ingen som riktigt kunde bestämma sig för om de tyckte att rocklåten eller hiphoplåten var bäst... Vilket ju säger en hel del, eftersom de stilarna är ganska så olika varandra :P
Fast jag måste säga att jag är väldigt nöjd med en andraplats, fast jag tycker lite synd om Filip som ju var en litet stenkast från att vinna 5000 kr. Hiphoplåten slutade som vinnare, och man måste nog iaf säga att de var roligast att se på ;)
Tack alla ni som kom :D Jag blev verkligen lycklig när jag fick se era glada ansikten i publiken! <3

♥ / Cecilia

Kommentarer
skrivet av: cajsa

tänkte nästan att du skulle finna det väldigt roande hahaha!



förstår du hur mycket jag saknar Soria just nu?

herregud, nostalgi när jag hör billie the vision and the dancers- a man from argentina.. <3

2008-10-25 @ 12:17:11
URL: http://cajsamohlin.blogspot.com
skrivet av: cajsa

så jäkla bra och kul vecka!!!

helt otroligt hur bra vi klarade oss utan vare sig ordentligt språk och föräldrar..



SÅ GRYMT KUL VAR DET.

ge mig någon vecka till (a) <3

2008-10-25 @ 16:06:13
URL: http://cajsamohlin.blogspot.com

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0