Singer-songwriter

Det får bli ett ganska snabbt inlägg ikväll, för stackars jag ska ju upp vid 06.15 imorgon.. Samma gällde imorses, men soluppgången man fick chansen att skåda från bussen var ju inte dåligt vacker iaf ;) Inte för att det är värt besväret men :P Man ska väl försöka tänka positivt iaf!
Imorses på MoP-informationstiden fick vi höra om en riktigt rolig sak =) Vi får chansen att välja en ny inriktning till nästa år, nämligen singer-songwriter :D Låter inte helt dumt för min del! Lätt att jag ska välja den, om det är bra kurser som kommer med!
Idag övade vi första gången med Moas och deras låt inför nästa vecka. Jag och Bodil är förstasopraner, och sjunger två oktaver över basarna (högthögt), men det blir väldigt bra tillsammans med alla de andra åtta i kören =) Jag tror att det bidraget kommer bli kanon!
När jag kom hem från skolan sjöng jag och spelade lite gitarr, och efter det var det träning som gällde. Den gick dock inte alltför bra - hahaha! Vi var bara sju pers där, så framför allt jag och Emma (Karlstedt) passade på att ha lite roligare än vanligt... ;) Vilket innebär att om jag hade varit träningssugen hade jag antagligen haft lust att gå fram och kutta oss på fläcken haha :P Men, tappra som vi var, försökte vi hålla detta oseriösa beteende tillbaka och, tro det eller ej, men vi lyckades faktiskt (ganska) bra! Trots att Emma flera gånger sa till mig med lågmäld röst "Alltså jag skulle så himla gärna bara vilja lägga mig ner på marken och asgarva nu..!" så klarade vi det! :o Träningen blev hur som helst som ni kanske förstår inte en av de bättre i vår karriär, men vad fan ska man göra när man är trött, det är onsdag och kroppen skriker efter sängen?
Dagens tanke går till alla dessa clementiner och apelsiner som är så jäkla goda just nu, haha! Det är skitbra, för då äter man clementiner istället för typ kakor och skit i skolan, och förresten så är en apelsin en utmärkt kvällsmat efter träning en dag som denna =) Bara så att ni vet (a)

♥ / Cecilia

Kommentarer
skrivet av: cajsa

jag är helt kär i alla citrusfrukter under hösten, speciellt dom goda typ gula clementinerna som är sura som attans och saftiga som bara den!



btw, min profilbild är en av dom ökända nakenbilderna haha (a)

2008-10-09 @ 16:15:41
URL: http://cajsamohlin.blogspot.com
skrivet av: cajsa

visst är mössan en riktig dröm,

ska nog be emil köpa den o "scarfen" ;)



hahaha, vaddå man måste ju få föra in lite glass-nostalgi i det hela!

dessutom, jag o gunnel gick aldrig ihop och det resulterade i jävligt dålig franska:D haha

2008-10-09 @ 21:03:02
URL: http://cajsamohlin.blogspot.com

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0