À vista

Dagen har ägnats åt musik; dock ingen gitarr imorses för min lärare försov sig =( Men sången var kanonkul! Vi höll på med à vista (läsa noter driekt från ett papper och sjunga) heeela lektionen, och det gick bra faktiskt! Det känns så himla bra med Erica, för man får liksom göra fel, och hon är så uppmuntrande hela tiden.
På pianoensemblen fick vi typ 7 nya låtar som jag tänker ge mig tusan på att lära mig bra till nästa lektion. Den är dock inte förrän om två veckor =( Säg mig, varför läggs studiedagarna alltid på de roligaste skoldagarna? Jag är ju nästan hellre i skolan och har gitarr, sång, piano och kör än att vara hemma! :o Nästa gång hoppas jag verkligen att vi får ledigt på en torsdag - bäst för skolledningen att vi får det! ;)

Jag längtar tillbaka till Thailand! <3

Efter kören idag skyndade jag mig till bussen, och hann med den som går fem minuter innan lektionens egentliga sluttid. Detta innebar att jag kunde åka med en buss från Falköping och hem bara fem minuter efter att jag kommit till stan, och därmed kom jag hem rekordsnabbt! =) 50 minuter efter att jag slutat på schemat *stolt*
Annars idag har jag pluggat mycket franska, och så har jag pratat med Johanna =) Försökte boka tid på LA Studio, men de hann precis stänga =( Skulle förresten ha ringt Tind också, men det hinner jag inte med nu - Idol börjar ju snart ;) Så det får jag göra imorgon istället. Hoppas nämligen på att få komma och hälsa på henne i huvudstaden under höstlovet =)
Jaja, nu ska jag spela lite gitarr, och sedan ska jag bänka mig framför Idol! Snart kommer pappa hem med thaimat, och sedan ska vi käka farmors äppelpaj till efterrätt! Jaja, se till att hålla era ögon öppna efter Michelle och Louise från min klass på Idol nu (för de är väl i Gbg ikväll?)!

Kärlek


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0