Inspiration

God eftermiddag! Denna onsdag är det en trött Cecilia som sitter här och skriver. Onsdagar är jobbiga, torsdagar likaså, eftersom jag måste ta 07.15-bussen =( Vi började imorse med MoP-tid som är tämligen onödigt, efter det gick jag, Johanna och Mitchie ner till en av sofforna och vilade lite. Behövligt! Vid halv tio var det franska som gällde, och tack vare att vi fick plugga på morgondagens läxa slipper jag det nu! Tack, Monica. Däremot har jag varken gjort engelskan eller svenskan, men jag har ingen motivaton! Onödiga läxor är onödiga :P
Skoldagen avslutades med ljudproduktionsteknik och afroensemble, och jag och Michelle satt vid Logic (ett otroligt grymt "musik-skapar-program") nästan hela tiden och gjorde en låt =) Den blev grymt fin alltså! Vi satte ihop flera loopar med akustisk gitarrplock och vi är helt klara med både melodin, stämmorna och den sk texten i refrängen ;) Verserna är dock inte klara på långa vägar än. Men jag känner på mig att låten kommer bli supermysig!
Snart ska jag åka in till träningen (ge mig motivation) och antagligen försöka lära mig gå center idag igen (jag lär ju få någonting att skratta åt iaf, haha). Jag ska banne mig bli bra! Jag tycker att det är så himla skoj nu, för det är så mycket nytt att lära sig; gitarr, piano, centerpositionen... Och säkert något mer! Min tillvaro känns helt enkelt utvecklande och inspirerande =) Just det! En till sak jag ska bli grym på: Logic. Tänk vad underbart att bara kunna sitta där och spela in sina egna låtar, och göra det som en jäkla gud.. jag vill, jag vill, jag viiiill!
Efter träningen idag ska jag ge mig iväg till Anton, för jag måste ju få säga hej då till honom innan han åker imorgon... Han ska nämligen till Island och spela Nordiska Mästerskapen! =) (Antar att jag inte behöver säga att jag är en stolt flickvän? :P) Så himla roligt; tänk att åka till Island, liksom! Och tänk att ta på sig blå-gult.. God I miss it! Jaja, dags att tänka på refrängen!

Kärlek

Kommentarer
skrivet av: jessica

Miss u my dear<3=)

2008-09-03 @ 20:09:39
URL: http://jessicapauline.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0