Hej igen, mitt gamla Jag

Idag har jag beställt nya volleybollskor! =) Jag hoppas att de nya är bra, jag har hört att de ska vara det iaf? Nya shorts har också beställts =) Funderar förresten på att klippa mig snart, men jag vet inte om jag ska satsa på snelugg eller hellugg igen.. Någon som tycker något?
Dagen till ära har jag förresten varit på riktigt bra humör =) Vet inte vad det var med mig, men inte ens naturkunskapen kändes alltför onödig... Det kan ju vara bra att veta hur man känner igen en näringsfattig sjö? Eller som vår käre lärare Johan uttryckte det: Det kan ju vara kul att veta hur man känner igen en näringsfattig sjö ;)
Igår bestämde förresten jag och Michelle (Nykvist, alltså) att vi skulle följa i Elinas fotspår och sluta käka massa onödigt sött (med vissa undantag). Men godis, snacks, glass, kakor, alkohol och läsk etc. ska bortbortbort! Detta ska vi hålla på med i en månad, vilket innebär t.o.m. den 10 oktober, och jag ska banne mig klara det! Därför fikade vi nyttigt i cafeterian idag =) För 10 kr fick jag mig en kopp te och en banan, och det kändes bra vill jag lova (haha)!

Min Julia & Jag =)
Jag ska förresten bli lite mer ordentlig igen, känner att mitt engagemang i t.ex. skolan inte varit på topp det sista. Enligt mig onödiga läxor har sorterats bort ut "att-göra-högen", men inte fr.o.m. igår! Jag läste alla sidor vi hade i svenskan (avslutade när jag väntade på bussen kl 8.00 imorse), och den nya läxan vi fick tills nästa torsdag gjorde jag redan idag på bussen hem *stolt*. Jag är banne mig taggad på något konstigt sätt :P När vi satt på sista lektionen satt jag och tänkte att jag skulle göra alla nästkommande veckas läxor redan idag, och vem vet - det kanske blir av? Haha.
Hur som helst säger mig en liten inre röst att jag kommer känna mig väldigt nöjd med mig själv samt må bättre om jag börjar plugga och äta bättre. En försöksmånad tänker jag iaf utsätta mig för!
Nä nu ska jag gå och hjälpa mamma med salladen, sen är det myskväll med familjen som gäller! =) Kanske lite röjjande i mitt rum, och lite GeMu om jag blir på mitt fixar-humör ;) Imorgon bär det förresten av till Borås för att spela Knalle Cup för min del, och det lär bli kul. Bara jag slipper gå center när vi spelar mot rig, haha! (Fast jag vill helst slippa det helt.) Nåväl, ha en bra kväll!

Kärlek

Kommentarer
skrivet av: cajsa

visst är det sådant som bara händer mig?

men jag blir bara fler upplevelser rikare,

får se det positivt (om det är möjligt).

allt jag ätit idag har smakat banan, konstigt nog?

haha..



förresten,

ålle är 3 oktober så du vill nog ta och ändra det där datumet med ingen alkohol tills 10:onde ;)



saknar diiiiiiiiiig!

2008-09-12 @ 19:32:48
URL: http://cajsamohlin.blogspot.com
skrivet av: julia

du är söt cissi!! jag älskar dig

2008-09-13 @ 10:23:27
URL: http://juliagreens.blogg.se/
skrivet av: klas

SNÉLUGG ANNARS JÄVLAR!

2008-09-14 @ 02:36:07
skrivet av: Cecilia

hahaha okej klas :P tur för mig att det lutar åt det då ;)

2008-09-14 @ 14:54:06
URL: http://ceciliakallin.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0