Who wants to live forever

Måste bara börja med att säga att det här måste vara en av världens absolut bästa låtar. Jag får fan rysningar bara av att tänka på den! Fast allra värst är det i refrängen när världens grymmaste sångare tar i och sjunger med sitt jäkla perfekta vibrato med en känsla som ingen annan artist i hela världen ens kan mäta sig med!
Jag får nästan ont i magen när jag dessutom tänker på storyn bakom denna låt, även om jag misstänker att jag drömt ihop allting :P (Men funderar på om det kan vara så att Anton berättat lite, och att jag sedan liksom lagt på lite omedvetet eller i sömnen?) Så detta kanske inte stämmer, men vi kan ju tänka oss att det är sant bara för sakens skull. Freddie Mercury dog ju som alla vet i aids, och endast några dagar innan han gick bort spelade Queen en helt ny låt. Han tillkännagav sin sjukdom precis innan de började spela, och låten var så klart detta genialiska verk Who wants to live forever.

http://www.youtube.com/watch?v=BApaVMqAVtc&feature=related

Fast nu har jag kollat upp det här lite, och det stämmer inte... Men tänk vad rörande om det hade gjort det! Jag har ju typ trott det hela tiden, och har suttit och lipat som en jäkla gnu under tiden jag lyssnat! :P (Varför känns det så himla typiskt mig att gråta till musik? Haha) Det är alldeles för jobbigt att höra på riktigt bra musik - jag kan helt enkelt inte hålla tårarna tillbaka!
Jaja, till något lite mindre svårsmält! Idag har jag träffat min pärla Julia, och vi gick och fikade på Lilla Blå till att börja med =) Efter det spanade vi in den nya glassbaren på torget (som jag missat), och sedan traskade vi upp till Freja för att kika på lite volleyboll. Anton var speaker, och han var skitbra! =) Det är helt otroligt egentligen vad jag älskar hans röst.. Det var förresten också typ ett problem idag; jag fick såna där jag-tycker-om-dig-så-fruktansvärt-mycket-känslor och det är ju ganska så hemskt när man inte har den man vill vara med hos sig :P Men som den sanna överlevare jag är satte jag mig här och spelade gitarr och lyssnade på Queen istället för att längta!
Sovmorgon imorgon förresten =) Underbart!

Kärlek

Kommentarer
skrivet av: Mathias

Queen är så jävla bra!! :D

2008-09-20 @ 03:26:52
skrivet av: cajsa

gullis,

snart ska vi ses vid freja och det är superb't!

2008-09-20 @ 11:42:49
URL: http://cajsamohlin.blogspot.com
skrivet av: cajsa

gullis,

snart ska vi ses vid freja och det är superb't!

2008-09-20 @ 11:42:57
URL: http://cajsamohlin.blogspot.com
skrivet av: madde

älska freddie mercury!!

2008-09-20 @ 20:48:10
URL: http://madelojn.blogg.se/
skrivet av: Cecilia

Älska Queen! :D

2008-09-20 @ 21:57:33
URL: http://ceciliakallin.blogg.se/
skrivet av: Queen

Jag får gåshud när jag kollar på musikvideon till den och i klimaxet vid "FOREEEEVEEEEER IS OOOOOOOOOURS TODAAAAAY", tätt följt av ett mycket säreget ansiktsutryck i stor passion av Freddie. Så karakteristiskt och jävla skitbra att man undrar hur fan människor inte kan gilla Queen...

2009-04-27 @ 04:14:21

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0