Ett leende smittar av sig :)

Studioarbetet gick bra idag, men vi behövde inte jobba så mycket. Vi ska göra det mesta imorgon istället. Jag tog bussen hem till Falköping vid kvart i fem, och när jag anlände till busstationen tog jag tillfället i akt att promenera lite innan mamma kom och plockade upp mig. Jag hann med att gå en bra bit hemåt under de följande 45 minuterna. Det är ju så skönt ute nu! :)
På vägen hem mötte jag en väldans massa folk - det är ju så otroligt mycket folk ute som rör på sig nu när vädret tillåter! Strax efter att jag kommit in på den lilla grusvägen ut mot mig från PA:s kom det ett par kanske 30-åriga kvinnor, och en av dem log så mycket med hela ansiktet att jag blev riktigt förvånad.. Det känns lite sorgligt att kunna konstatera det, men det var banne mig länge sen jag såg någon le så innerligt! Fy tusan vad glad jag blev när jag såg henne. Det är verkligen sant; ett leende smittar av sig! :P Snart kom jag på mig själv med att jag också gick där och flinade, ja, t.o.m. skrattade lite för mig själv. Idag var det alltså skratt som gällde till takten i musiken min mobil har att erjuda - inte tersstämmor för en gångs skull!
     Nu ska jag äta middag med familjen och sedan kanske jag läser lite mer idrott. Jag ska banne mig ha högsta betyg på det där förbannade provet! Och, just det ja - jag var nära att glömma! Jag har en särskild hälsning till alla Falköpingsstudenter: ha det så bra i skolan imorgon, vi Katedralare har det ju så bra att vi har studiedag!

♥ / Cecilia

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0