Falkenberg

 
Lite brunare, lite tröttare och lite blondare (lite, lite, liiiite kanske?) sitter jag hemma i min faktiskt väldigt sköna tv-soffa. Det är en sådan där soffa som pappa, eftersom han är möbelhandlare, vill byta ut mot en nyare och mer modern soffa, men som jag och mamma håller fast vid. I vilket fall som helst tänkte att jag skulle dela med mig om den första halvan av helgen. Det här blogginlägget är - förutom att jag laddar upp extra många bilder - lite speciellt, för det är det första inlägget jag skriver med min nya dator! :) Jag är numer nämligen en mycket stolt ägare av en alldeles för snygg och fräsch bärbar MacBook. Men mer om det en annan dag.
För att återgå till helgen.. Igårmorses hoppade jag och tre andra powerpuffpinglor på tåget till Göteborg, och där köpte vi oss lite frukost på centralen. (Hett tips: scones med pålägg (cream cheese, marmelad och ostskivor), en liten apelsinjuice, och en stor chailatte för endast 54 kr på Espresso House!) 10:40 avgick tåget mot Köpenhamn, och vi hoppade av det efter ungefär 55 minuter då vi nått Falkenberg.
     Först fick vi oss en liten rundtur i stan, och sedan åkte vi hem till Michelles familjs nya hus! Det var jättefint, och precis lagom stort :) På eftermiddagen blev det givetvis till att hänga på stranden, och förutom att Elina brände sig rejält på en brännmanet så var det jättetrevligt :P
När kvällen föll gjorde vi oss i ordning för utgång, och utgång blev det! Men den här gången var allting helt annorlunda.. Vi hade inte träffat Michelle på så himla länge, så det blev att vi fem först satt och åt, och efter det satt vi kvar vid vårt bord och pratade verkligen bara med varandra hela kvällen (!)! Det var så skönt, för det var liksom ingen som sprang efter någon kille, eller över huvud taget några andra kompisar, utan vi ägnade oss liksom helt åt varandra hela kvällen, och vi snackade mer än någonsin. (Gissade du på att det var om mestadels sex, så hade du typ.. jätterätt? :P) Fast att vi umgåtts i snart två år så blev det verkligen som att vi lärde känna varandra mycket bättre under dagen.
Imorses gick vi upp halv tio - allt för att komma till stranden någorlunda tidigt. Efter en god frukost blev vi skjutsade dit, och vi spenderade större delen av dagen där i solen. Lite bad lev det också så klart; det var himla skönt i vattnet! Dagens bästa var att Mitchie anslöt sig till oss vid typ 13-tiden. Tänk er att det faktiskt gick att hitta en helg under sommaren då Michelle Nykvist, Elina Thorsell, Mikaela Seger Nälgård, Johanna Pettersson, Bodil Bergström och Cecilia Kallin allihop kunde umgås tillsammans! Ganska otroligt tycker nog i alla fall ni som känner oss.
     Vid 17:20 gick tåget tillbaka till Göteborg, och där åt vi på Pizza Hut innan vår anslutning avgick. Det var gott och trevligt, som alltid :) Tyvärr blev det dock ingen chailatte, för det där förbaskade Espresso House envisas med att ständigt stänga alldeles för tidigt! Tack och lov blev tågresan förbaskat angenäm ändå, för ett par pensionärer - Rolf och Gunborg Käll - som satt bredvid oss var typ världens gulligaste, haha :)
Jag blev förresten lite orolig ett tag när jag stod på stationen, för jag trodde inte att jag skulle komma hem! Som tur var drev Charles bara med mig när han sade att han hade druckit, och precis när jag förbannad skulle ringa till mamma svängde han in på stationen. Han är så roliiiiig!

♥ / Cecilia

Kommentarer
skrivet av: michelle

Saknar er redaaaan !

2009-08-09 @ 11:14:45
skrivet av: Cecilia

Och vi saknar dig!!

2009-08-09 @ 12:50:38
URL: http://ceciliakallin.blogg.se/
skrivet av: Elina

åhhh, myyss ju! :D men du, gör så att det går att klicka på bilderna så man ser mer:P haha

2009-08-09 @ 18:14:19
skrivet av: Bodil

Håller med Elina:)

2009-08-10 @ 13:25:43
skrivet av: Cecilia

hm det skulle ha blivit så egentligen.. men det funkar inte på mac att få så med bilderna, o inte heller fetstilt av någon anledning. men cissi ska fixa!

2009-08-10 @ 18:00:47
URL: http://ceciliakallin.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0