Galna tjejer

Vilken dag det var igår. Dumma i huvudet som vi är började vi med Flume Ride.. Vi åkte alla fem i en och samma, och alla blev genomblöta! Medan jag gick runt och fruktade att vi alla skulle komma att genomlida en sorts urinvägsinfektionsepidemi, gick Malin och Frida runt och ojade sig över sina mobiler. I slutet av dagen hade ingen av oss fem en fungerande mobil; Klara hade inget batteri, Jessica hade inga pengar och Malin, Frida och jag hade fått våra mobiler brutalt mördade av tsunamisarna (härlig gramatik) i Flume Ride.. Ingen kunde med andra ord ringa! Förutom denna lilla incident var tiden på Liseberg väldigt mysiga :) Vi hade roligt minsann.
Innan vi gick in på Liseberg var vi ute på stan och shoppade. Jag köpte vääääärldens finaste kappa!! Jag kommer se ut som Rödluvan hela hösten haha 8) Hur som helst, det hände en annan sak också. En jäkla cp-idiot snodde min plånbok!! Frida såg det som tur var (jag märkte det inte ens), så vi delade upp oss och letade efter henne.  De enda grejerna vi hade att gå på var att hon hade en vit fejk Louis Vuitton-väska, att det var en tjej som pratade ett annat språk, och så trodde jag mig veta att hon var så där fult gult fejk-blond. Vi hade hur tur som helst! Jag och Jessica skyndade oss mot ingången i Nordstan från tågcentralen, och där kom en halvstor tjej i tjugo-tjugofemårsåldern lugnt gåendes med en vit fejk Louis Vuitton, fejkblont hår och en tjejkompis på varje sida. Hon hade den kroppsformen jag tyckte mig komma ihåg (man tänker ju inte så noga på hur varje person man träffar ser ut); dvs ca 170 cm lång och inte överviktig, men absolut inte smal. Vi gick fram till henne och sade att vi visste att hon stulit min plånbok inne på Gina Tricot, och hon drog med oss undan där det var lite mindre folk och så fick vi prata på engelska med henne. Hon tog upp en turkos plånbok och räckte den mot mig. Knappast min. Sedan tog hon upp en ny plånbok, och det var min. Jag kollade igenom den, och alla kort och kontanter fanns kvar. Jag blev så glad att jag fått tillbaka den att jag liksom inte tänkte klart - vi borde ju ha ringt polisen så att de kunde ha gript henne! Den där tuskosa plånboken var ju snodd från någon annan, men det tänkte inte vi på då. Fattar ni hur många plånböcker hon måste ha stulit? Hon hade ju minst två igår, och hon behöll lugnet fast att vi anklagade henne för att ha bestulit mig. Riktigt rutinerad. Jag ångrar så jäkla mycket att vi inte kom och tänka på att sätta dit henne! Att stjäla är bland det fulaste jag vet. Tack tjejer för att ni hälpte till att leta!

♥ / Cecilia

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0