Repläger

En fullproppad helg går mot sitt slut, och det har varit två riktigt roliga dagar! :) Det började med att jag och Ragnar käkade frukost här igår, och några timmar senare kom Bodil. Vi åkte in till stan för att sjunga på ett bröllop i St Olofs kyrka, och det gick bra. Härligt jobb i vilket fall :) Efter det drog jag och fin-Ragnar hem hit och käkade lunch, och lite senare skjutsade snälla, snälla R mig till Munkaskog utanför Habo! Han är nog världens snällaste, det bara måste vara så.
     Jag var inte särskilt pepp på repläger (För det var det det var; rep resten av helgen inför en konsert jag ska vara med i den 10 oktober i Falköping. Boka in!), kände liksom att jag hade massa andra saker att göra. Men när vi väl satte igång med att sjunga så var det hur kul som helst! Allting satt mycket bättre än jag förväntat mig, och jag kände mig kry som en ärtkärna i rösten :) Dessutom var det riktigt häftigt att få sjunga med full orkester! Jag har ju sjungt med storband förut, men aldrig hel orkester med stråksektion också. Det lät fett! :D
     Jag ska sjunga en duett med en jätteduktig kille som heter Emanuel. Han har en jättefin basröst, och det kändes som att våra röster passade jättebra ihop :) Jag längtar verkligen till konserten nu! Fast innan vi är där ska vi ha koreografirep, scenklädesshopping och fler musikrep - kul!
     Det finns förresten en jättegullig tjej som är med och sjunger som heter Elisa. Imorses vaknade jag kl sju av att hon höll på att knyta på sig joggingskorna, och det hela slutade med att vi gick ut på en timmes morgonpromenad tillsammans! Lilla bra det kändes sen, när man satt vid frukosten kl åtta och visste att man snart skulle repa med orkestern, och att man gått på värsta hälsopromenaden tidigare samma dag! Riktigt nice.
     Nu ska jag ta o plugga så mycket jag orkar, så att jag slipper göra det i veckan. Hoppas ni alla haft en riktigt bra helg!
♥ / Cecilia


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0