Berättelsen om en händelserik helg

Just nu sitter jag här framför datorn o tänker på hur jobbigt det kan vara att gå på bio.. Jag, Bodil, Johanna och Mitchie var i Skövde nu ikväll o efter en fika på Pim's såg vi på I Taket Lyser Stjärnorna, och jääädrar vad jag fick ont i huvudet av den!! Jag grät mig banne mig igenom åtminstone halva filmen!!!! Skitjobbigt ärligt talat, haha :P Men den var bra :) Bra skådespelare, underbar story och en hel del roliga inslag faktiskt. Att rekommendera!
     Dagen började i Skara, och några minuter efter att Ludvig följt mig till bussen (ännu en riktig gentleman!) steg Bodil på :) Vi åkte till Falköping tillsammans, och där mötte vi upp Johanna och Mitchie. Vi alla fyra åkte ut hem till mig, o så började vi med att ta en promenad inkl. varm-choklad-picknik! Himla mysigt så klart :) När vi kom in igen gjorde vi iordning lite frukt, popcorn och drinkar o så gick vi upp. Det var äntligen dags för vår spastund! :) Vi bastade och gjorde diverse "behandlingar". Här följer några sjukt bra grejjor att göra om man vill känna sig extra fin:

• Låt hårinpackningen sitta i medan du bastar - ger minst dubbel effekt! Man får läskigt lent hår efter bara några minuter :s
• Smörja in kroppen med honung - jo, honung- och låt sitta kvar så länge som möjligt. Mycket bra (=lent) resultat.
• Värm matolja (helt olivolja, men vissa av oss är ju allergiska mot det :P), och håll naglarna i tills den svalnar. GRYMT resultat - rena mirakelkuren!!!! Man känner skillnad redan efter någon enstaka minut, och naglarna blir blanka och markant starkare. Helt otroligt ärligt talat! Det finns nog bara tre saker i hela världen som har så stor och positiv effekt: den första är den nyss beskrivna nagelkuren, och andra är compeed skoskavsplåster :P (erkänn att de är grymt bra :P), och den tredje är faktiskt skokräm, haha :P Men mer om det en annan gång.
 
Förutom detta hade vi även ansiktsmasker med "gurkskivor". (Halleluja, vad snygga man kan vara haha^^)
     I fredagskväll åkte jag till Skara för att vara med på den planerade överaskningsfesten för Ludvig :P Vi samlades massa folk hemma hos hans vän Rawan, och där satt vi med tårta, popcorn, chips och dricka och väntade. Ludvig skulle nämligen 'bowla med killarna, och kanske dra några öl i baren', haha :P Stackarn trodde fel, för nästan framme vid bowlingen hoppade fyra eller fem maskerade killar ut ur bilen och satte på en tygpåse över huvudet på honom samt band hand armar och ben. Ludvig fick genomlida en ca tio minuters lång och ryckig bilfärd som innehöll flera smällar på käften efter hans oroliga frågor om vart de förde honom :P Till slut kom de fram, och själv stod jag uppe i trappuppgångsfönstret o kikade ner. Jag såg hur de drog ut honom ur bilens bagageutrymme, och snart hörde jag skrik och stoj underifrån. Efter lite knuffar från oss som stod där förstod kidnapparna att de redan var uppe vid rätt våning, o så gick de in i lägenheten. Strax efter att de tagit av honom luvan fick han en gräddtårta av i stort sett bara grädde splaschad i fejset, och sedan tappade han balansen och föll raklång ner på golvet tack vare repet runt hans ben, haha :P Det var först då - när han låg där med grädde över hela ansiktet - som han kunde se vilka det egentligen var som hade utsatt honom för allt det här :P Konstigt nog så såg han glad ut? ;)

Det blev alltså party den kvällen, och dagen därpå spelade vi lite x-box 360, och jag kan väl säga att jag alltjämt inte är bäst i världen på det där :P (På tal om alltjämt så såg jag min gamla mattelärare Maria Arnsdotter Bernadsson idag!) På kvällen drog vi först på lite taccomiddag hos estet-Erik, och sen blev det fest ute i någonting som började på 'h' :P

♥ / Cecilia


Kommentarer
skrivet av: elin

Jaa, tack för denna helgen! sötcissi! :*

2009-02-02 @ 22:31:10
skrivet av: Cecilia

Tack detsamma gullunge! :)

2009-02-02 @ 22:46:03
URL: http://ceciliakallin.blogg.se/
skrivet av: olsson

fruktansvärt trevlig fredag!;)

ställte på h kallas även händene;)

2009-02-03 @ 13:59:46
skrivet av: Cecilia

Ja visst var det? :D haha du var söt med massa grädde i ansiktet ;) något som däremot inte passar ihop med grädde är min ryggsäck, haha!

okej, men det visste jag ju nästan (a)

2009-02-03 @ 22:13:57
URL: http://ceciliakallin.blogg.se/
skrivet av: david

hej på dig,e du snäll kan du skriva till mig rawans mob numer :( jag letat efter henne i skit länge. hon känner mig väll, david från tidan

snälla meila mig med hennes numer

eller smsa 0767614462

2009-12-07 @ 19:55:32

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0