En liten bekännelse

Jag kan helt enkelt inte få nog av dem! De ska helst vara små (ca 4 cm i diameter), med blommor, änglar eller något annat gulligt mönster.. Jag pratar som ni kanske förstår med tanke på bilderna nedan om burkar. Även askar i viss mån. Men mest burkar. Att köpa en ny burk kan vara värsta kicken! De är så himla fina, och de brukar kosta runt 10-30 kr, och de är värda vartenda öre! Jag har helt enkelt en liten förkärlek för burkar.. :P Hur knäppt det än må låta, haha!
Här om dagen kom jag på två nya användningsområden för dem: det första var när jag skulle hem till Ludvig, och insåg att det skulle ta onödigt stor plats att ta med vitaminburkarna bara för att ta två tablettern följande morgon.. Då lade jag några tabletter i en av mina nyinvesterade burkar! ;)
     Det andra var när jag insåg att tuggummipaket tar himla mycket plats, samt för mycket oväsen. Då lade jag så många tuggummin som fick plats i en burk! :) *stolt, haha* Det har dessutom flera fördelar: dels är det nästan helt tyst och det tar mindre plats, och om man av någon anledning vill smyga upp ett tuggummi och samtidigt kunna undvika att behöva bjuda hela klassen, ja, då är det ju perfekt med en liten diskret burk! Och om någon mot förmodan skulle märka att man hade tuggummin, och man då skulle vara tvungen att bjuda hela laget runt, då skulle man ändå inte behöva bjuda bort hela paketet, för det får liksom inte plats i burken.. :P Då har man resten hemma, haha! Smart va? Dessutom är en burk mycket finare än ett tuggummipaket.

♥ / Cecilia

Kommentarer
skrivet av: clara

åh vad fina! smarta uppfiningar där cissi ;) var har du köpt dem? :)

2009-02-04 @ 16:22:46
URL: http://sundhclara.blogg.se/
skrivet av: cajsa

vilka snåltips haha :D

"inte behöva bjuda klassen"

<3

2009-02-04 @ 16:49:40
URL: http://cajsamohlin.blogspot.com
skrivet av: josefin

jag har en precis likadan som en av dom.. fick den av min mamma att ha hemliga piller i :P haha eller nått liknande :P

2009-02-04 @ 19:45:29
URL: http://jossekarlsson.blogg.se/
skrivet av: Julia

Japp det håller jag verkligen med dig!! Ha de bäst nu!



haha falköpings kommun sponsrar la kanske med 5% eller något. Vi är en fattig kommun. Tyvärr så är jag säker på att det är så dyrt :( men får se, det verkar ganska kul.. kanske åker ändå :)



ha det bäst gumman. Jag saknar dig!!!

2009-02-04 @ 23:22:14
URL: http://juliagreens.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0