Simply The Best

Jag har just avnjutit en härlig måltid med hemmalagad thaimat, bestående av ris, nudlar, wookade grönsaker och kyckling med en väldans massa sweet chili sås - så jävla gött! Jag längtade efter det hela träningen idag, haha! Jag vet inte hur många gånger stackars Patricia fick höra att jag var sugen på thaimat under de där två timmarna.. :P Nu har mitt behov hur som helst tillfredställts 8) Under middagen såg vi förresten lite på idrottsgalan. Jag är inte tillräckligt ambitiös för att se hela (jag måste ta vara på den tid som är möjlig att sova på), men det jag såg var riktigt kul att se! Då pratar jag särskilt om framträdandet med världsartisten och mezzosopranen Malena Ernman och musikalstjärnan Peter Johansson. Riktigt jävla grymma! Dessutom sjöng de Barlelona!!!! Jag älskar verkligen Peters röst - stundtals låter han faktiskt som Freddie Mercury! Malena är ju (som bekant?) operasångerska, och hon är ju verkligen hur duktig som helst, men precis som med Il Divo faller det mig inte i smaken. Opera är så... läskigt på något sätt. Men givetvis otroligt musikaliskt och talangkrävande. Jag såg Tommy Körbergs version av The Winner Takes It All också, och det var bra, men jag kan väl säga att han kan vara bättre, och låten brukar liksom också vara bättre. Fan vad gammal han blivit förresten :o Timo Räisänen däremot gjorde ett jättehärligt framträde tyckte jag! Han sjöng Simply The Best, och det var kanon :)
Förutom att träna har jag idag pluggat matte i typ ett par timmar. Jag försöker göra så mycket jag kan nu innan provet om en och en halv vecka. Bodil satt också kvar med mig, så det var liksom mysigt :) Jag har även lyckats springa på Ludvig i korridoren idag - han fyller tusan 19 om en vecka nu! Gammal pojk det där. Jag har förresten fått ett ärofyllt jobberbjudande idag! Min kusinkusin vill att jag ska sjunga på hennes bröllop, men jag vet tyvärr inte om jag kan, för det är i sommar. Men jag hoppas det, för det är ju liksom något särskilt med bröllop!
     Nu ska jag öva lite på min sångläxa jag har, och sen ska jag gå o lägga mig med förhoppningen att vakna lika underbart som idag - nämligen av massage!!! Min mamma var min ängel imorses nämligen (a) Kan någon förklara för mig varför det är så otroligt jäkla asskönt med massage??

♥ / Cecilia

Kommentarer
skrivet av: ida

han sjöng Simply The Best riktigt bra, lev nästan förvånad :)

2009-01-20 @ 18:33:11
URL: http://iidak.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0