Hektiska dagar!

Sedan jag skrev senast har det hänt en himla massa saker - vilket är en av anledningarna till varför jag inte skrivit. En annan är att jag knappt varit hemma :P Jag börjar med att säga att jag shoppat ännu mer sedan jag tröstshoppade ;) Nu äger jag även en himmelsblå tight t-shirtklänning och ett par halvmörka och precis lagom långa jeansshorts!
     I fredags fotades vi med vårt band, och det var jätteroligt. På några kort fick vi stå mitt ute i vattnet på typ ett litet grund som låg nära land. Det kändes lite riskabelt att gå ut dit - man visste att håret, sminket och kläderna skulle bli gaaaanska förstörda om man råkade plumsa i :P På nästa ställe vi fotades höll vi alla på att stuka fötterna! Vi gick i jättehögt gräs (inkl. alldeles för många grästuvor) med alldeles för höga klackar. Detta var ett problem även på nästa ställe, som var en pir. INTE alltför lätt att gå där uppe i högklackat utan att titta ner! Men jag lever än ;) Det nästsista stället vi posade på var ett fält med växter som nådde upp till brösten på oss. Det var verkligen, verkligen fint där! :)

Jag och Elina - redo för att posa! ;)

På kvällen åkte jag och Ragnar mot Falbygden och så gick vi på en väldans mysig picknick! Vi tog med oss popcorn, ett paket mjölk ( Skara haha) och en filt och valde ut en åker i stil med den vi fotats på samma dag. Himlen var blå, och så länge man inte kikade upp ovanför veten var det faktiskt behagligt varmt :)

Ragnar på vår nyfunna picknickplats!

När lördagen kom började den stressvurm jag befunnit mig i konstant sedan dess. Jag var tvungen att skynda mig som attans för att hinna in och jobba en timma i Boutique Florence. Efter det fick jag vänta i tre evigheter på min bror som jobbade med 100% o.b. och därmed vägrade köra hem mig, så under tiden handlade jag mat som gjorde att jag helst av allt aldrig plockar fram plånboken i en mataffär igen. Väl hemma skyndade jag mig att göra mig att fixa allting inför kvällen; och i desperation började jag gråta när Charles sade att jag fick ta bussen in till stan (den skulle göra mig en timma sen). Detta gav mig i vanlig ordning huvudvärk :)
     Kvällens fest blev dock kanon! Jag hade verkligen trevligt, och det var som alltid jätteroligt att träffa alla igen :) Massa tack till Tina, Jess och Emma som var värdinnor! Vid 23 drog jag till Skövde för att gå in på krogen för första gången ;) Dille hade fixat vip-biljetter till oss i bandet till Club Milk som kvällen till ära var på Vatra - riktigt ballt var det! Jag hade min nya svarta trikåklänning på mig, och de nya svarta pumpsen med öppen tå och guldnitar, så jag kunde ju inte med annat än att känna mig party ;)

Jag, Sofie och Evve :)

Jag, Johanna, Mitchie, Bodil och Elina njuter (?) av gratis öl i vip-soffan ;P

Efter att ha missat bussen hem till Elina (oväntat), vinkade jag på en massa bilar för att få skjuts. Efter bara en liten stund stannade en, och så hade vi plötsligt skjuts hem till Hentorp 8) Sjukt nice! Ingen var nog gladare än jag, för jag hade gett upp på att trött vingla fram på mina klackar, och gick därmed barfota på Skövdes gator - lite kallt!
     Dagen efter sov jag, fröken Thorsell och Bodil ut riktigt ordentligt, och sedan åt vi värsta brakfrukosten! Det finns inte mycket som går upp mot en stor frukost dagen efter :) På eftermiddagen drog vi ner till rese, och så fick jag vänta på tåget mot Fkp. Väl i min hemstad fick jag vänta på min buss hem. Och väl hemma fick jag springa runt som en jäkla idiot för att hinna med allt som skulle göras! Seriöst, jag var nog hemma i 50 minuter innan jag åkte igen, och jag sprang konstant :P Ibland är det banne mig lite jobbigt att vara jag, haha. Tack och lov fick jag skjuts av Charles in till tåget som skulle ta mig till Skövde, och där klev jag på bussen mot Skara. Elina gick också på bussen efter ett tag, och tillsammans åkte vi till Varnhem under tiden som vi sminkade oss och åt hemmgjorda scones med apelsinmarmelad som jag tagit med mig (haha). Nästan så fort vi hoppat av svängde Ragnar in på busshållplatsen, och så bar det av mot en liten stuga strax utanför Eggby!
     Under kvällen njöt vi för fullt av grillad mat och härligt sällskap. Vi som var där var jag, Elina, Ragnar, Ludvig, Torsten, Oskar, Nisse och Bruno. Om ni känner till dessa har ni antagligen redan anat att det blev en ganska galen kväll.. :P Vissa fulla dårar skulle ju självklart bada (jag var badvakt 8P), en stol gick sönder, grillen släcktes med en eldsläckare, hela huset var nära att brinna upp tack vare några värmeljus nere i källaren m.m. Men det var nice!

Elina, Ragnar
, Torsten, Ludvig och Oskar - grillkungar allihop^^

Jag och Elina var tvungna att gå upp tidigt imorses för att jobba några timmar senare, och givetvis passade vi på att hämnas på herrarna som hindrat oss från att sova kvällen innan... De fick smaka på deras egen medicin när vi knyckte täcken, väsnades med stegen, sjöng falskt och hotade med att slå till den första som somnade på käften! Det kändes bra ska ni veta ;)
     Idag har jag haft min första dag ensam på jobbet, och det gick som smort. Men jag har gjort mer bra saker än det; jag har nämligen för första gången i mitt liv lyckats med att laga stuvade mackaroner! ;D Antingen smakar de ju bränt, eller för salt, men idag blev de perfekta! *stolt* Jag har även lyssnat igenom våra tre senaste låtar som vi jobbat med. Jag är så himla glad; jag gillar dem verkligen! Vi har dessutom redan fått bilderna vi tog i fredags, så imorgon ska jag sätta mig ner och välja ut tre favoriter! Grymt kul. Hoppas ni har det bra kära vänner :)

♥ / Cecilia

Kommentarer
skrivet av: Mitchie

En kommentar: Cissi, you´re crazy!!!;D

2009-07-28 @ 11:06:40

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0