Min nya vän Ilias! ;)

Mohahah, vet ni vad som hände mig idag eller?:D När jag väntade på min anslutning i Skövde kom en kille i tjugoårsåldern fram till mig och frågade på engelska om han fick sätta sig bredvid. Självklart sa jag att det gick bra. Vi började prata, och han var så där härligt social som folk utomlands ofta är! Jag älskar verkligen sånt, så jag pratade på! :P Efter ett tag frågade jag varifrån han kom, och han svarade Frankrike! Detta hade jag verkligen inte kunnat gissa mig till med hjälp av hans engelska brytning; den lät med östeuropeisk.. Men han var hur som helst fransman! Det visade sig att han jobbade i Skara med någonting med hästar. Han höll på att studera, och det sista året skulle han tillbringa i Sverige som utbytesstudent. Och det roliga var att han var så sjukt trevlig! Jag älskar verkligen franska, så jag blev så himla lycklig när han sa att han kom från Frankrike :P Resten av samtalet pratade vi på franska, och det gick så jädra bra så jag kunde inte annat än att bara le hela tiden haha. Jag fick t.o.m. beröm, för han tyckte inte att det hördes att jag inte kom från Frankrike när jag pratade! Då blev jag nåååågot glad kan jag ju säga, haha.

Efter en liten stund visade det sig att vi skulle med samma buss också, så då pratade vi ännu mer, och det var så himla kul. Därför har jag bestämt att han ska bli min nya vän haha ;D Jag ska banne mig se till att vi träffas snart o typ fikar, för jäklar vad kul det var att få prata franska igen. Och så var han ju som sagt himla rolig och snäll. Jag är glad :D Förresten var han också glad, för han sa att han ännu (efter en månad i Sverige) inte känner så många, för vi svenskar är ju faktiskt inte särskilt pratglada av oss mot främlingar. Han sa också att han var väldigt glad över att han träffat mig som för det första faktiskt pratade tillbaka, och som för det andra dessutom pratade franska! Så den där känslan av att ha en ny vän är nog ömsesidig ;)
     Nu ska jag banne mig bli grym på franska! Vad sägs om fika en timme varje vecka på Nockes, Ilias? (a)

♥ / Cecilia

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0