Sjukaste kvällen på länge...

Hajhaj! Två dagar har gått sen mitt senaste inlägget, och detta borde väl egentligen beklagas, men jag kan inte göra det! Jag har haft så himla kul de här två dagarna, så jag har inte hunnit skriva haha ;)
     Igår: Först jobb i studion med bästa brudarna. Jag hade skitont i halsen, men trots det lyckades jag lägga hela leaden på rekordtid - en enda liten timma!! Tusen tack sa min hals och mina stämband. Vid 16.45 åkte jag och Elina till Fkp; hon skulle hälsa på sin farmor. Några timmar senare, när jag satt hemma och åt, fick jag ett sms från Simon. Han sa att han och Rickard tänkte komma och våldgästa mig lite ;) En timme senare gick jag husesyn med dem runt i mitt föräldrafria (=stökiga!) hus.. :P Mitt rum var värst haha, men det beror på att det är sjukt bra ordning i ena delen av min garderob...
     Jag hörde hur som helst av mig till Elina, som ju också var i Fkp, och efter en stund dök hon också upp. Vi grillade och hade det hur trevligt som helst, alla fyra. Efter att Simon och Rickard dragit hem satt jag och Elina och pratade i köket, och plötsligt ringde telefonen. Klockan var typ 23.30, och när jag svarade lade personen i andra änden av luren på direkt. Jag sa skämtsamt till Elina "Jaha, det var väl en inbrottstjuv som tänkte kolla om jag var hemma - tji fick han! ;P" Någon minut senare slog någon till på köksfönstret ashårt med ena handen. Jag och Elina flöööög upp ur stolarna och slängde oss skrikandes ner på golvet, hahah! Först tänkte jag att det nog var min bror som kommit hem och tänkte skämta lite, men för att dubbelkolla ringde jag till hans kompis som jag visste att de skulle lana hos under kvällen. Fatta paniken jag fick när han sa att Charles var där eller?! Så jävla läskigt!! Jag och Elina kröp runt på golvet och blev bara mer och mer rädda.. Vi såg till att låsa båda ytterdörrarna, och jädrar vad fort det gick vill jag lova! Vi vågade ju inte resa på oss heller, för vi var typ rädda att de skulle skjuta med pistol genom fönstren eller något haha ;P Fatta man skrämmer upp sig själv när man är rädd eller?
     Efter någon minut ringde vi till Rickard för att fråga om det var han och Simon som skämtade med oss, men han sa att han inte fattade vad vi pratade om.. Och Simon hade ju redan åkt till Skövde. Då kom tårarna... Jag ringde till Charles och bad honom komma hem och "rädda oss", och först då - när Rickard hörde att jag pratade i telefon i bakgrunden - erkände han! Han trodde att jag ringt till polisen haha ;) Vilken tur att det var de, jag säger då det - vad rädd jag blev! Jag höll på att lipa sönder fan haha. Det var liksom asmörkt, och jag och lilla söta Elina satt ensamma hemma hos mig och fikade.. Vad skulle vi kunna ha gjort för att rädda oss själva liksom? :P
     När vi verkligen fått reda på att det var Rickard och Simon släckte vi ner i huset så att vi kunde se ut, och så fortsatte vi att krypa omkring så att de inte skulle se oss. Vi klädde oss mörkt, och efter att Elina peppat oss med kommentaren "Kom igen, nu är vi coola tjejer!" (hahaha, lycka till) smög vi oss ut i natten. På något sätt kändes det säkrare utomhus. Vi fortsatte att gå omkring hukade, och vi satsade på att skrämmas tillbaka! Dock måste det ha sett rätt roligt ut för dem, för de hade rätt bra koll på oss under hela tiden vi har ute.. :P Haha, vi värsta viskade och gick fram på huk samtidigt som vi höll varandra i hand och spanade för fullt.
     Jag under spaningen: "Vänta, där är de tror jag!" Några meter närmare: "Eller nej, det var visst maskrosor..." Hahahah, detta garvade min kära vän Elina åt, och visst jag kan erkänna att det kanske inte finns så där jättemånga likheter mellan Rickard / Simon och ett gäng maskrosor... Men som sagt - man inbillar sig saker när det är mörkt haha (a)
     Efter ett tag stod vi alla fyra ute på gräsmattan, och när vi skrattat av oss all rädsla bestämde vi oss för att åka och cruisa i Fkp ;) Det var skitnice! Vi åkte runt i typ hela stan, och klockan var typ 1 tror jag. När vi blivit utskjutsade till mig åt jag och Elina lite nattmacka, och sen gick vi och lade oss. Vilken kväll det hade blivit! Jag hade liksom först tänkt gå o lägga mig vid typ 22, och klippa gräset eller något annat "kul" innan, och sen slutade det med att vi grillat, blivit så skrämda att åtminstone jag grät, gått på spaning i trädgården efter de ev. "inbrottstjuvarna", cruisat hela Fkp runt och så fick jag ju en otroligt trevlig nattgäst också! Så jäkla bra kväll :D
     Idag: Jag och Elina vaknade upp hemma hos mig, och så åt vi värsta goda frukosten. Sen blev hon skjutsad till Skövde av Rickard och jag drog in till Fkp för att se på volleyboll. Sverige spelade mot Estland i Freja idag. Vi var värsta gänget där, och det var verkligen, verkligen härligt att träffa alla igen :) Jag gillar mina Falköpingsbruds! Ang volleybollen vann både killarna och tjejerna med 3-0, och det var skitbra. Kul att se! Nu ska jag sova min skönhetssömn, för imorgon är det bal som gäller!!! ;)

♥ / Cecilia


Kommentarer
skrivet av: Anonym

hahahahahaXD här sitter jag och småflinar för mej själv när jag läser detta inlägget!;D haha, det va en sjukt rolig kväll iaf!;D tack för det bästis:D <3

2009-05-22 @ 23:56:37
skrivet av: Cecilia

hahaha ja så jädra lyckad haha ;P Tack själv underbara Elina Fina!<3

2009-05-23 @ 08:52:43
URL: http://ceciliakallin.blogg.se/
skrivet av: cajsa

supertrevligt att träffa dig ocså min sköna :) <3

2009-05-23 @ 14:54:17
URL: http://cajsamohlin.blogspot.com

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0