Blandade känslor

Jag sitter och lutar mig tillbaka en stund efter en dag fylld av blandade känslor. Jag har varit glad, stressad, förväntansfull och inte minst upprörd! Dagen började med religion, och vi tänkte över etiska och moraliska frågor.

Vad skulle du göra om två män du inte känner bråkade med varandra, och den ene är i klart överläge. (Vi pratar grov misshandel här.) Skulle du...

1. ...ingripa och försöka stoppa misshandeln genom att gå emellan de båda männen?
2. ...gå förbi, titta åt ett annat håll och låtsas som att du aldrig sett det?
3. ...ringa polisen?
4. ...göra något annat?

Tänk efter innan ni svarar!

♥ / Cecilia


Kommentarer
skrivet av: persy

Hmm, 4a, kontakt någon i närheten så man inte är själv;)

2009-11-23 @ 10:11:28
URL: http://jessicapauline.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0