Musikfestivalsdags!

Idag har jag varit och kökat på Mingus med Julia och Jessica! :) Det var mysigt att hålla till lite i Fkp igen; det var ju ett tag sedan nu.
     Just nu laddar jag för fullt inför nästa vecka, för då är det musikfestival!! I år jäklar haha :) För er som inte vet så går jag på Music & Production i Skara, och varje år har vi en musikfestival där alla elever får chansen att skicka in sina egna låtar. I år kom ca 75 bidrag in, och nu har 16 av dem tagits ut för att få tävla i kvalen som hålls i början av nästa vecka. Från dessa sexton kommer det sedan tas ut fyra från varje kväll som får äran att tävla i finalen lördagen samma vecka. Prestigefyllt, och grymt kul! De som bestämmer vilka som vinner i både kvalen och finalen är till ena hälften publiken och till andra hälften en jury. Det vore hur nice som helst om ni kommer - se nu till att rösta fram oss till final ;P Lite info!

Kval 1: TISDAG 20/10 kl 18:30 på Fokus, Skara. Pris: 40 kr, barn under 12 år gratis.
Kval 2: Onsdag 21/10 kl 18:30 på Fokus, Skara. Pris: 40 kr, barn under 12 år gratis.
Final: Lördag 24/10 kl 18:30 på Fokus, Skara. Pris: 80 kr, barn under 12 år gratis.

Kom och rösta på oss! Vi kvalar på tisdagen, och det är Filip Lindholm som skrivit musiken till vår låt, och jag har skrivit texten. Den heter Where The Dreams Come True :) Min egenskrivna låt tävlar även den på tisdagen, så om ni är minsta lilla nyfikna tycker jag allt att ni borde dra dit! :) Jag kan garantera att det kommer att bli en kanonkväll! Bilden är från förra årets final, då vi kom tvåa.

♥ / C e c i l i a


Kommentarer
skrivet av: Anna Åberg

CissiCissi kvalen börjar 18.30!

Så att inte folk kommer en timma försent tänkte jag :P

2009-10-17 @ 09:37:21
skrivet av: Cecilia

fan vad klantigt hahah. fan hoppas inte folk skrivit upp det :P jag får fixa till det! bra att du sa det :)

2009-10-17 @ 21:33:00
URL: http://ceciliakallin.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar till mig:

Namn:
Jag kommer hit igen♥

E-postadress♥ (den ser bara jag)

URL/Bloggadress♥

Kommentar♥

Trackback
RSS 2.0